Cadeautjes shoppen, zoenen van de oma en McDonald’s: het hoort allemaal bij de feestdagen

Crea / News

Op het einde van het jaar is het tijd om de tradities weer uit de kast te halen: van fonduestellen, kerstfilms en kerstversiering tot een ritje in het reuzenrad na het kerstshoppen. Samen met TBWA maakt McDonald’s duidelijk dat ook zij thuishoren in dat rijtje. Zeker nu je er een hele maand lang straffe deals, leuke games en coole cadeaus krijgt.

De feestdagen zijn eigenlijk een opeenvolging van voorspelbare dingen, die we jaar na jaar leuk blijven vinden. En een bezoekje aan McDonald’s of je bestelling bij McDo thuis laten leveren, is een van die leuke dingen die daar perfect bijpassen.

Dat wordt op een feestelijke manier geïllustreerd in onze nieuwe reclamespot op de tonen van een typisch kerstnummer. In de spot wordt het klassieke liedje ‘Carol of the Bells’ uit onder andere de Home Alone films nagespeeld door geluiden van alles wat bij kerst hoort. Denk aan een kerstkoor, een scanner die kerstcadeautjes scant, stokjes die in een fonduestel worden gedoopt of zelfs een kat die in de kerstboom is gesprongen. Daartussen zitten er naadloos herkenbare McDo momentenverweven, zoals tienermeisjes die van hun milkshake slurpen of een gezin dat van hun burger bijt in de McDrive®.

De opvallende spot werd geregisseerd door het jonge UK-based talent Yousef voor Hamlet en wordt aangevuld met een reeks radiospots met andere tradities op de tonen van hetzelfde nummer. Dat allemaal om aan te kondigen dat McDonald’s volledig bij de feestdagen hoort met een hele maand deals, leuke games en unieke give-aways. Ontdek ze allemaal via de McDo app. De campagne loopt van 24 november t.e.m. 24 december.

Credits 

EOY campaign

McDonald’s®

TBWA

Client

Clients: Susanne Sward, Laurie Struyf, Chelsea Van Nerum

Creative Team

Executive Creative Director: Jeroen Bostoen

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Creative concept: Dieter Vanhoof & Thomas De Vreese

Creatives: Wilfrid Morin

Social Creative Director: Jonas Van Bael

Social creative team: Pol Labaut & Julien Roubaud

Social copywriter: Ellen Stoffels

Design

Sebastien Tirot

Account Team

Client Services Director: Bénédicte Ernst

Account Director: Elien Onclinx

Account Manager: Lore Boghmans

Account Executive: Tibo Van Bever

Strategy

Senior Brand Strategist: Philippe Gerin

Integrated Brand Strategist: Louise Marinus

PRODUCTION COMPANY: HAMLET

Executive Producer : Mathias Kerner

Producers: Julie Bosteels

Regisseur: Yousef

DOP: Maxie Desmet

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Agency producer: Lore Desmet

Post-producer: Leslie Verbist, Greet Van Thillo

Offline: Martin Leroy

Online: Nabil El Hajjouti & Pierre Mailly

Grading: Kene Illegems

Sound & Music TVC: Studio Henri

Sound & Music Radio: Gwenn Nicolay

PR

Laure Miquel-Jean, Amelie Scheepers, Maxence Paternotte

Studio

Studio company: MAKE

DTP: Léa Leborgne

Digital

Digital Production Agency : MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven, Stijn Punie

Print Production

Michel Prairial

Media

Media Agency: OMD