Op het einde van het jaar is het tijd om de tradities weer uit de kast te halen: van fonduestellen, kerstfilms en kerstversiering tot een ritje in het reuzenrad na het kerstshoppen. Samen met TBWA maakt McDonald’s duidelijk dat ook zij thuishoren in dat rijtje. Zeker nu je er een hele maand lang straffe deals, leuke games en coole cadeaus krijgt.
De feestdagen zijn eigenlijk een opeenvolging van voorspelbare dingen, die we jaar na jaar leuk blijven vinden. En een bezoekje aan McDonald’s of je bestelling bij McDo thuis laten leveren, is een van die leuke dingen die daar perfect bijpassen.
Dat wordt op een feestelijke manier geïllustreerd in onze nieuwe reclamespot op de tonen van een typisch kerstnummer. In de spot wordt het klassieke liedje ‘Carol of the Bells’ uit onder andere de Home Alone films nagespeeld door geluiden van alles wat bij kerst hoort. Denk aan een kerstkoor, een scanner die kerstcadeautjes scant, stokjes die in een fonduestel worden gedoopt of zelfs een kat die in de kerstboom is gesprongen. Daartussen zitten er naadloos herkenbare McDo momentenverweven, zoals tienermeisjes die van hun milkshake slurpen of een gezin dat van hun burger bijt in de McDrive®.
De opvallende spot werd geregisseerd door het jonge UK-based talent Yousef voor Hamlet en wordt aangevuld met een reeks radiospots met andere tradities op de tonen van hetzelfde nummer. Dat allemaal om aan te kondigen dat McDonald’s volledig bij de feestdagen hoort met een hele maand deals, leuke games en unieke give-aways. Ontdek ze allemaal via de McDo app. De campagne loopt van 24 november t.e.m. 24 december.
Credits
EOY campaign
McDonald’s®
TBWA
Client
Clients: Susanne Sward, Laurie Struyf, Chelsea Van Nerum
Creative Team
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creative concept: Dieter Vanhoof & Thomas De Vreese
Creatives: Wilfrid Morin
Social Creative Director: Jonas Van Bael
Social creative team: Pol Labaut & Julien Roubaud
Social copywriter: Ellen Stoffels
Design
Sebastien Tirot
Account Team
Client Services Director: Bénédicte Ernst
Account Director: Elien Onclinx
Account Manager: Lore Boghmans
Account Executive: Tibo Van Bever
Strategy
Senior Brand Strategist: Philippe Gerin
Integrated Brand Strategist: Louise Marinus
PRODUCTION COMPANY: HAMLET
Executive Producer : Mathias Kerner
Producers: Julie Bosteels
Regisseur: Yousef
DOP: Maxie Desmet
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE
Agency producer: Lore Desmet
Post-producer: Leslie Verbist, Greet Van Thillo
Offline: Martin Leroy
Online: Nabil El Hajjouti & Pierre Mailly
Grading: Kene Illegems
Sound & Music TVC: Studio Henri
Sound & Music Radio: Gwenn Nicolay
PR
Laure Miquel-Jean, Amelie Scheepers, Maxence Paternotte
Studio
Studio company: MAKE
DTP: Léa Leborgne
Digital
Digital Production Agency : MAKE
Project Manager: Philippe Hulhoven, Stijn Punie
Print Production
Michel Prairial
Media
Media Agency: OMD