Camil Verheecke lanceert Mille Marketing

Communication / News

“Natuurlijk twijfelde ik of ik moest doorgaan,” zegt Camil Verheecke (30 j). Hij lanceerde op 1 april (néé, geen grap) zijn eigen bedrijf Mille Marketing. “Ik had mijn vertrek al aangekondigd bij mijn vorige werkgever, maar ik mocht ook gewoon blijven. Toch zette ik door. De ondernemersmicrobe is sterker dan het coronavirus.” Camil wil nu zijn ervaring en tips voor jonge twijfelende starters delen.

Na een carrière van 10 jaar in de marketing- en event-business, waarvan de laatste 2,5 jaar bij de sterk groeiende scale-up Yuki, was het voor Camil Verheecke tijd voor de volgende stap. Hij startte zijn eigen marketingbedrijf om andere ondernemers te ondersteunen: “Mensen en ondernemers helpen en ze zien groeien: dat is waar ik zelf energie van krijg.” 

De jonge ondernemer had een volle salesagenda voor zijn nieuw bedrijf, met heel wat projecten in de pipeline. “Die zijn allemaal on-hold gezet. En daar was plots die lege agenda." Hij bleef echter niet bij de pakken zitten en vult zijn agenda nu door andere ondernemers gratis te helpen. Hij deelt zijn marketinginzichten graag met anderen. “Waarom mijn tijd niet nuttig inzetten zodat andere ondernemers sterker worden in deze moeilijke periode? Bedrijven krijgen een gratis quickscan van hun marketing en een videocall waarna we brainstormen over opportuniteiten in tijden van corona.”

Verheecke bereikte via sociale media al meer dan 25.000 ondernemers. De eerste positieve quickscans zijn ondertussen achter de rug, zo levert hij een bijdrage voor ondernemers die het - zeker vandaag de dag - niet gemakkelijk hebben. “Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ze in deze tijden zelfstandige willen worden. Ik ben in elk geval nog steeds enthousiast over mijn keuze, ook omwille van de vele positieve energie die ik krijg van de mensen waar ik al - weliswaar gratis - voor werk.”

Camil Verheecke (Mille Marketing)

De tips van Camil Verheecke rond starten in tijden van corona:

  • Weet - beter dan anders - wat je wil gaan doen en wat je sterktes zijn als zelfstandige.
  • Smijt je volledig, neem alle interessante opdrachten aan, zelfs als je daar niet of weinig voor wordt vergoed. 
  • Gebruik de beschikbaarheid van mensen in je netwerk in tijden van corona. Spar en deel ideeën met andere ondernemers.
  • Doe beroep op je netwerk. Je moet niet gaan bedelen, maar kom met concrete voorstellen voor potentiële partners.
  • Besef - meer dan ooit - dat er ‘no rulebook’ bestaat voor de situatie waar we nu in zitten. Zorg ervoor dat je wendbaar blijft en gooi heel je planning overhoop als dat nodig is.
  • En blijf positief, dat is o zo belangrijk!