Campagne Europese Commissie betrekt Generatie Z en Millennials bij bewustzijn over humanitaire hulp

Crea / News

De afdeling Humanitaire Hulp van de Europese Commissie lanceert, in samenwerking met een WPP-consortium onder leiding van VML Copenhagen, inclusief Ogilvy Social.Lab Brussel, "Feeding Hope". Deze meeslepende campagne is ontworpen om het bewustzijn over de humanitaire operaties van de EU, gericht op het aanpakken van voedselonzekerheid en ondervoeding, te vergroten onder Generatie Z en millennials. De campagne speelt in op de diepgewortelde waarden van doelgerichtheid en authenticiteit die resoneren met deze generaties en maakt gebruik van een strategische mix van storytelling en multi-channel-verspreiding om een krachtige emotionele band te smeden. 

VML Copenhagen creëerde het concept achter "Feeding Hope" en ontwierp de visuele ervaring om de menselijke verhalen achter de humanitaire hulp van de EU te belichten en te illustreren hoe deze steun wereldwijd voedselonzekerheid bestrijdt. Door zich te richten op realistische verhalen bevordert de campagne een gedeeld gevoel van doelgerichtheid en bewustzijn onder jongere generaties. VML Copenhagen creëerde een speciale website die dient als het centrale punt van de campagne, met interactieve content, krachtige getuigenissen en mogelijkheden voor bezoekers om meer te weten te komen. Om Generatie Z en millennials verder te betrekken, maakt de campagne gebruik van betaalde sociale mediaplatforms zoals Meta en Teads, gerichte zoekmachineadvertenties (SEA) en boeiende YouTube-content. 

Ogilvy Social.Lab Brussel speelde een cruciale rol bij het vormgeven van de campagnestrategie en het waarborgen van de brede zichtbaarheid. Met de taak om de verspreiding van de campagne te beheren, orkestreerden ze een geïntegreerde aanpak met PR, sociale media en samenwerkingen met influencers.  

Voor de eerste fase coördineerde Ogilvy Social.Lab samenwerkingen met een diverse groep culinaire influencers en sociale activisten die gepassioneerd zijn over sociale verandering om de impact van de campagne te versterken. In België speelden influencers zoals Sofie Dumont en Paul Delrez een belangrijke rol bij het vergroten van de bekendheid van de campagne. 

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Sofie Dumont (@sofiedumontchef)

 

CREDITS: 

OSL 

  • Accounts: Tina Bielawska, Gavin Joffe, Noortje Meertens 
  • Strategy: Herve Paques ​ 
  • Media: Valentina Pol, Imanol Itturia, Francois Faggianelli, Dimitri Cologne 
  • Influence: Quentin Glodé, Miriam Burgos, Laia Pardo 
  • PR: Tina Bielawska, Quentin Glodé 

VML 

  • Accounts: Nicole Wittenborg, Jan Adamczak, Nikola Trajkovski 
  • Creative: Sarah Goldstein, Thomas Spang-Thomsen ​ 

MYOP 

  • Directors/Photographers: Olivier Jobard, Julien Pebrel, Olivier Laban-Mattei 
  • Editor: Claire Billet 
  • Accounts: Antoine Kimmerlin  

CLIENT 

  • Arianna Sgammotta 
  • Ivona Lerman