Campari zet klassieke cocktail in de kijker


Marketing / News / Retail

imageOp 5 juni start de 5e editie van de Negroni Week, een initiatief van Campari in samenwerking met Imbibe USA. Bars en restaurants over de hele wereld zetten een week lang de klassieke cocktail in de kijker én steunen zo het goede doel. Daarbij tonen internationale bartenders overal ter wereld met flair hun cocktailtalenten. Zo verwelkomt Campari-ambassadeur Jan Van Ongevalle bij ons Marie Rausch (bar Rotkehlchen, Münster).

Met zijn mix van Campari, gin en Cinzano 1757 is Negroni uitgegroeid tot een klassieker onder de cocktails. De Negroni Week 2017 – waarbij de deelnemende horecazaken per verkochte Negroni een vast bedrag doneren aan een goed doel – past trouwens in de revival van bittere smaken. De eerste editie in 2013 telde ongeveer 100 deelnemende bars. Vandaag is het initiatief gekend in 60 landen wereldwijd, waaronder de VS, Canada, Italië, Duitsland, Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore en ook België.image-1Toonaangevende bartenders uit de hele wereld – Julie Reiner, Patrice Plante, Nagore Arregu… – tonen hoe zij de populaire klassieke cocktails serveren. Met één constante: het bitterzoete Italiaanse aperitief dat nog altijd hetzelfde recept heeft als in 1860.

In ons land kan je in zo’n 100 bars en restaurants klinken op het goede doel: ‘Drink for a Cause’. De Negroni Week belooft tal van spannende events, boordevol actie. Zo is de 29-jarige Marie Rausch, één van Duitslands beste bartenders (winnares van het Diplomatico World Tournament 2017 en van de Campari-wedstrijd ‘Forgotten Cocktails’), alvast te gast bij Jan van Ongevalle op 5 juni bij Gaspare, la piazza dell’aperitivo (Reynderstraat 6 – Antwerpen).

Via sociale media reikt Campari ook trainingstips aan om zelf aan de slag te gaan. Volg Campari op Facebook, Instagram en Twitter en Imbibe (@Imbibe) om je #NegroniWeek voor te bereiden. Voor een overzicht van alle activiteiten in je buurt, kan je surfen naar www.negroniweek.com.