Cannes Corporate Media & TV Awards: dit zijn de Belgische winnaars

Awards / Crea / News

844 spots uit 41 landen, zoveel entries kwamen er binnen voor de 11de Cannes Corporate Media & TV Awards. 196 deelnemers werden bekroond tot finalist, 136 spots gingen naar huis met een Dolphin Award.

Voor de tweede keer op rij is de belangrijkste prijs van de Cannes Corporate Media & TV Awards, de White Dolphin, toegekend aan een Duits productiebedrijf. Cinecore Motion Pictures GmbH uit Stuttgart maakte indruk op de jury met hun uitgebreide werk “THE BLUE WAY next exit”.

En de Belgische bureaus?

Dit jaar zijn er ook verscheidene prijzen uitgereikt aan Frankrijk en België. Onder de winnaars kunnen we de prestatie noteren van Infrabel uit België, dat een gouden en twee zilveren Dolphins won.

In de categorie: Informational Films (Gold)
en in de categorie: Fundraising, Non-profit, CSR (Silver)

Entrant: Infrabel
Client: Infrabel
Producer: Gents & The Breakfast Club

In de categorie: Internal Communication: history of the organization, annual reports, employee-oriented communication, safety… (Bronze)

Entrant: BBC Communication NV
Client: Tempo Team
Producer: VIDEORADAR
Agency: BBC Communication NV
Director: Thijs De Block

In de categorie: Human Resources: recruitment & selection, employer branding, personalities/portraits... (Silver)

Entrant: Infrabel
Client: Infrabel
Producer: Gents & The Breakfast Club

In de categorie: Corporate Videos (Silver)

Entrant: ICF Next
Client: Chafea
Producer: ICF NEXT
Director: Jorris Stollman
En in de categorie: Social Media & Short Videos (Facebook, Instagram, Snapchat…) (Silver)
 
Entrant: STIB-MIVB
Client: STIB-MIVB
Producer: DIGIZIK SPRL
Agency: Mortierbrigade
Director: Cyprien Delire