Care Award voor Happiness en OVK

Awards / News

care awardsDe Care Awards hebben op maandagavond 20 november, tijdens een plechtigheid in Brussel, negen campagnes bekroond die aandacht vragen voor maatschappelijke problemen. Daarbij ook een Grand Prix. Die ging naar RBK Communication voor Baltic Sea Project/Aland Index.

Bij de acht 'gewone' Care Awards vinden we in de categorie Non-profit Organizations et Non-Governmental Bodies vier campagnes terug : FCB Zürich voor Refugees Welcome met de campagne “Search Racism. Find Truth”, FCB Cape Town voor Cansa met “Cansa Testimonials”, Happiness/FCB met de "Safety Jingle" voor OVK (Ouders van Verongelukte Kinderen) met “Safety Jingle” en FCB Inferno voor Barnardo's met “Believe In Me”. Een algemene triomf voor het FCB-netwerk dus!

In de categorieën Government Bodies en Related Organisations werden drie campagnes bekroond: Serviceplan voor DRIEA (Direction Régionale et Interdépartementale) met de campagne "The Virtual Crash Billboard", La chose met de campagne "Ondes de choc" voor Sécurité Routière en FCB New Zealand met “Made From Remains “ voor New Zealand Fire Service.

https://www.youtube.com/watch?v=VAwbODOVQ24

In de categorie Corporate Governance (CSR) is er, behalve de Grand Prix voor RBK Communication, een Care Award voor FCB Inferno met de campagne "16%" voor Estadão Newspaper.

In de categorie Local and Regional Authorities waren er wel nominaties, maar geen winnaars.

Met de Care Awards onderstrepen organisatoren ACT Responsible en EACA (de Europese koepel van communicatiebureaus), de rol van de reclame-industrie binnen de maatschappij aan de hand van krachtige en pertinente vormen van social marketing.