Droomjury voor Care Awards

- 05/12/2023
Een jury van deskundigen zal de beste campagnes selecteren die de zorg voor mens en milieu promoten. Dita Charanzová, vicevoorzitter van het Europees Parlement, voorzitter van de jury en meter van de Care Awards, zal de jury leiden. De juryleden zijn geselecteerd omwille van hun expertise op het gebied van communicatie als agentschappen, adverteerders, instellingen, NGO's en media.
"Ik ben altijd graag betrokken geweest bij de Care Awards, waarvan ik sinds 2015 voorzitter ben," zegt Dita Charanzová. "De boeiende en ontroerende inzendingen laten een blijvende indruk na. We moeten deze vorm van creatieve en strategische communicatie blijven aanmoedigen als een tool die positieve veranderingen voor de samenleving als geheel stimuleert."
De juryleden zijn geselecteerd op basis van hun verschillende achtergronden. Ze zullen de dertig campagnes op de shortlist beoordelen aan de hand van specifieke criteria zoals creativiteit, uitvoering, maar ook het respect voor en de impact op de samenleving en begunstigden, de betrouwbaarheid van de boodschap en de geloofwaardigheid van de adverteerder.
De jury van 2023
Dita Charanzová - Vice-President, European Parliament - Jury President
Dagmara Szulce - Global Executive Director, IAA Global
Ludmila Tiganu - Communications Specialist, UN/UNDP
Karen Massin - Head Government Affairs and Public Policy - EU Institutions, Google
Kim Dirckx - Global Digital Sustainability and DEI Director, L’Oreal
Severine Nubel - Global Brand ID & Ad Director, Orange
Laure Descout - Strategic Project Leader Brand Marketing, Guest Experience & Loyalty, ACCOR ENA
Martina Fuga - Vice-President and Head of Communication, CoorDown
Philippe Hensmans - Managing Director, Amnesty International Belgique
Laurent Allias - Founder of Josiane, Cofounder of Les Pointures
Claude Chaffiotte - Former Managing Director, Accenture Song
Olivier Gonzales - VP, Sales & Business Development, Brut
ACT Responsible nodigt voor het tweede jaar op rij studenten van communicatiescholen uit om deel te nemen aan de Care Awards. Dat kunnen ze doen door hun stem uit te brengen op de campagnes op de shortlist. De Youth Favourite, geïntroduceerd in 2022 in samenwerking met de IHECS, sluit aan bij de overkoepelende missie van ACT Responsible om het bereik en de bekendheid van deelnemende campagnes te vergroten. Het uiteindelijke doel is een positieve maatschappelijke verandering bevorderen. IHECS (België), Coventry University (Verenigd Koninkrijk), Sup de Création (Frankrijk) en ISEG (Frankrijk)nemen alvast deel.
Viering van de winnaars van de Care Awards
De uitreiking van de Care Awards vindt plaats op 5 december in Brussel dankzij de steun van sponsors en partners: Europees Parlement, EACA, Google, Havas, IAA France, Eurostars, Accor, AdForum, Artempo, IAA - European Chapters, Euronews, PUB, Touchpoint.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]