Carrefour en Publicis Groupe promoten de voedseltransitie

Crea / News

In 2019 lanceerde Carrefour, aansluitend op Act for Food, zijn Gezonde Prijzen: producten voor een aantrekkelijke prijs en met een positief effect op vlak van gezondheid, fairtrade, ecologie… Kortom, ‘kleine prijzen met grootse principes’, zoals de baseline van de campagne beweert.

In 2021 bouwen Carrefour en bureau Publicis Groupe hierop verder met een nieuwe campagne die de Gezonde Prijzen nog meer positioneert als de ideale partner bij de voedseltransitie, via tal van kleine inspanningen die iedereen moeiteloos en dagdagelijks kan implementeren.

Deze benadering wordt geïllustreerd door vier spots, telkens met een ‘goed’ product voor een verlaagde prijs, zoals lokale en duurzaam geteelde tomaten, pizzadeeg zonder palmolie of ecologisch afwasmiddel. En telkens ook met een familie waar iedereen zijn best doet, ook al lukt dat niet altijd zo best.

De campagne werd uitgewerkt voor televisie, affichage en online. Ze toont zonder betuttelend vingertje dat elke inspanning telt en dat beter consumeren kan met Carrefour, ‘ieder op zijn eigen tempo, ieder op zijn eigen manier’.

Credits

Client: Carrefour - Charlotte Lombard
Client Lead: Valérie Fabbri
Account Manager: Caroline Petit
Strategy Director: Yves Van Landeghem
Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Creative Directors: Mathieu Cardon, Laurence Vandeputte
Sr Creatives: Jean-Marc Wachsmann & Fréderic Van Hoof
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Jean-Marc Wachsmann
Designers Lead : Sarah Gabriel
Creative Designer: Jean-Christophe Bouchat
Sr Infographists: Jean-François Geniesse, Renaud Stevens, Arnaud Duval
Art Buyer: Ingrid Deuss
Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Post-production Lead: Yves Van Herstraeten
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
External production
Film production & radio: Latcho Drom, Moxy, Bleu Nuit
TV Director: Bill Barluet
Sound Producer: Benoit Pirson
Sound Engineers: Benoit Pirson, Sander Villers
Photographers & retoucher:  Tabas - Stan & Jeremy