Het begin van het nieuwe schooljaar is voor velen een dure periode. Om haar klanten een duwtje in de rug te geven en betere voeding voor iedereen toegankelijk te maken aan een haalbare prijs lanceerde Carrefour recent de campagne "Groenten en fruit onder de €1". In alle Carrefour-winkels zijn tal van groente- en fruitsoorten verkrijgbaar voor minder dan 1 euro én vallen er extra Bonuspunten te verdienen.
Carrefour en So Buzzy geven op sociale media extra ruchtbaarheid aan deze campagne via advertenties op maat van het kanaal in kwestie, aangevuld met generieke ads. Zo werden er TikToks gecreëerd waar groenten en fruit voor zichzelf spreken, terwijl op Facebook er gekozen werd voor best te pruimen woordspelingen met groenten en fruit. Als kers op de taart werd het mediaplan aangevuld met placements op Instagram en Pinterest.
Credits
- Client: Céline Wildschutz, Laure Peten
- Project Manager: Lieselore Claessens
- Strategy: Kel Wouters, Sofie Decoster
- Concept providers: Pieter-Jan Goovaerts, Joke De Witte, Lina Heylen, Yannah Van Durme
- Copywriters NL: Julie Fluyt, Margot De Houwer, Lina Heylen
- Copywriter FR: Maïté Thiriart
- Digital Advertising: Ward Bernaerts, Dune Van Malderghem, Tamara Coose, Pieter-Jan Goovaerts
- Video Production: Maïté Thiriart, Danny Yip, Lina Heylen
- Designer: Danny Yip