Carrefour voert unieke wachtrij in

Na een test van negen maanden in de hypermarkten van Schoten en Bierges past Carrefour België de unieke wachtrij nu definitief toe in zijn Hypermarkt Carrefour van Evere. Het resultaat was duidelijk: de wachttijden aan de kassa’s waren aanzienlijk verminderd en de klantenstroom verliep vlotter.
Deze goede resultaten brachten de retailer ertoe de service uit te breiden naar andere hypermarkten. Evere zal er als eerste winkel van kunnen profiteren. Het principe is simpel: de klanten worden naar de kassa’s geleid aan de hand van markeringen op de vloer, waar ze achter elkaar aanschuiven in een rij. Wanneer er een kassa vrijkomt, wordt de volgende klant naar de beschikbare kassa geleid via een melding op het scherm. Een hostess zal aanwezig zijn om de klanten te informeren en te helpen.
In Evere wordt het systeem van de unieke wachtrij voor 10 kassa’s ingevoerd, maar klanten die dat wensen kunnen zich nog steeds naar een van de vier traditionele kassa’s begeven. Ook de zes selfscankassa’s worden behouden, al wordt vanaf nu vrijdag ook hier het systeem van de unieke wachtrij op toegepast. Op die manier wil Carrefour de snelheid van de unieke wachtrij met die van de selfscan combineren. De komende maanden zullen ook andere Hypermarkten Carrefour deze indeling toepassen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]