Cash Converters Belgium opent dertigste winkel

News

Cash Converters

Cash Converters, producent van tweedehandsartikelen, zet haar uitbreiding en groei voort in België. De Australische winkelketen opent deze maand, aan de vooravond van haar 20 jaar aanwezigheid op de Belgische markt, een dertigste winkel in het zuiden van het land in Messancy (Aarlen). Gelegen in het winkelcentrum van Cora beschikt de nieuwe Cash Converters over een oppervlakte van 450m2. De nieuwe Cash Converters is gelegen aan de 'drie grenzen' en is het laatste kindje van Stéphane Vanhauwaert, die aldus een derde winkel opent na deze in Jambes en in Etterbeek.

Kevin Kaeses

Kevin Kaeses, Algemeen Directeur Cash Converters Belgium

De nieuwe Algemeen Directeur Kevin Kaeses zal belast worden met de toekomstige ontwikkeling van de groep in België, die meer dan een miljoen klanten telt en een omzet van 57 miljoen euro heeft geboekt in 2015, hetzij een groei van 14% ten opzichte van 2014. Met de benoeming van de Brusselaar als directeur kiest Cash Converters Belgium resoluut voor een toekomstgerichte en duurzame aanpak, in overeenstemming met de ondernemingsstrategie. Kaeses is licentiaat in de rechten (UCL) en bezit tevens een master in management en financiën (Solvay). Hij is nog maar 32 jaar en heeft al een stevige professionele ervaring, waaronder als Business Development Manager voor Frankrijk voor het merk Tom & Co. Hij betrok deze functie de laatste drie jaar alvorens het roer over te nemen van het Belgische filiaal van de producent in tweedehandsartikelen. Zoals Cash Converters in België koppelt Kaeses een stevige dosis ervaring met een open geest die gericht is op een sector die volop in ontwikkeling is. Hij heeft als opdracht de maturiteit van het bedrijf te bestendigen en de dekking van het merk in heel Franstalig België, alsmede haar ontwikkeling in Vlaanderen, waar het concept nog in zijn kinderschoenen staat, te beheren.

« We zitten nog maar aan het begin van een tendens die in de volgende decennia nog duidelijker zal worden », vertelt Kaeses. « Studenten die op kot gaan, nieuwe koppels die al wat ze in dubbel hebben willen kwijtraken, ouders die hun toekomstige Mozart willen plezieren door een muziekinstrument te kopen aan een verminderde prijs, de werknemer die van zijn nieuwe baas een smartphone krijgt terwijl hij pas dezelfde heeft gekocht, dit zijn allemaal gevallen waar we, op een transparante manier en in een gemoedelijk sfeer, een antwoord konden bieden op de verwachtingen van onze nieuwe consumenten », besluit hij.