Caviar Brussels en Billy Bass-vissen roepen op tot reflectie

Crea / News

Een refrein van 'Big Mouth Billy Basses' onthult dat niet alle vis die je consumeert gratis en wild is.

LOLA MullenLowe Madrid werkte samen met LEAP en Caviar Brussels om hun nieuwste project, "Take The Leap", te onthullen. Deze campagne duikt in de verborgen waarheden die op de loer liggen in ons dagelijks leven en werpt licht op de oorsprong van de vis die we regelmatig consumeren - een realiteit die velen misschien zal verrassen.

In "Take The Leap" infiltreert een groep uiterst geheime visagenten huishoudens om een adembenemend geheim te onthullen: jouw alledaagse vis is misschien niet de roekeloze zeeheld die je dacht. Het zou meer een couch potato kunnen zijn dan een vis in het open water. Om deze openbaring te laten knallen als een meerval in een vijver, hebben ze niemand minder dan "Billy Bass" gerekruteerd - die zingende sensatievis die al een wiegje in je woonkamer heeft. Maar wacht, er is meer! Ze hebben ook het meest onverwachte koor uit de geschiedenis ingeschakeld: een refrein van 'Big Mouth Billy Basses'. Deze onderwatercrooners prikkelen je zintuigen en laten je een ander tonijndeuntje zingen.

"Take The Leap" neemt kijkers mee op een muzikale reis met een charmant ensemble van Billy Bass-vissen aan de muur en hun metgezellen, die harmoniseren om het belang te onderstrepen van het kiezen van vissen die vrij rond zwemmen. Deze campagne is een eye-opener voor zij die onbewust gekweekte vis consumeren en het bewustzijn vergroot dat een substantieel deel van onze vis niet in het wild wordt gevangen. Zoals onze aquatische plastic vriend ons eraan herinnert, is het tijd voor een moment van reflectie elke keer dat we vis op ons bord leggen, waarbij we de essentiële vraag stellen: Weet je het zeker? Dat is goede vis.

De tv-campagne loopt sinds 9 oktober op Sky TV in de UK. De film werd gemaakt en geregisseerd door Ben Mege in een productie van Caviar Brussels.

Credits

Client Leap UK

Rich Lawrence – Group Marketing Director

Lisa Cowell – Head of Marketing

Sam Parker – Brand Marketing Manager

Agency Lola MullenLowe Madrid

Executive Creative Director: Tomas Ostiglia

Creative Director: Kevin Cabuli, Jorge Zacher

Creative team: Elenita Hernández, Rodrigo D. Batista

Managing Director: Tom Elliston

Acount director: Bárbara de la Plaza

Head of Production: Felipe Calviño

Producer: Marina Saro, Jorge Saade

Head of Planning: Camilla Facín
Agency PR: Enrique Caballero

Production Company Caviar Brussels

Director: Ben Mege

EP: Eva Van Riet

Line Producer: Charles Kinoo

Production Coordinator: Fien de Baerdemaeker

Production Assistant/Runner : Simon Waterkeyn

1st AD: Raffaele Lambot

DOP: Kamiel Doens

Focus Puller: Boris Godfroid

2nd AC: Ellen Gubbels

Gaffer: Tim Janssens

Best Boy: Wim Adriaenssens

Electro: Anouk Hasaers

Electro: Dieter Van dereecken

Stagaire Electro: Tycho Karakatsanis

Key Grip: Xavier Servais

Grip assistant: Nicolas Baquet

Grip assistant: Marco Viera

Production Designer: Pepijn Van Looy

Art Director: Mo Ayada

Set dresser: Floris Van Looy

Stylist: Laura Gryseels

Make up: Stephanie Deven

Food Stylist: Djuna Moens

Food Stylist: Niels Volders

Location Maner: Christophe Thiry

Casting Director: Louis Pons

Talent:

Hannelore Primusz

Aurora Marion

Claude Musungayi

Anne-Marie Vandewege

Bram De Win

Annemarie Hagenaars

Robbe de Laet

Wouter de Laet

Jeremie Petrus

Jade Wheeler

Jean-Pierre Demarke

Nicole Verstraete

Post Production:

Post Producer: Katia Renson

Editor: Govert Janse

Online / VFX: Loom Post

Grading: Arthur Paux

Film Scan: Color by Dejonghe