Caviar Lab ondersteunt YUME VR

Caviar Lab, de nieuwste tak van de Caviar Group, zet zijn schouders onder YUME VR, een bureau gespecialiseerd in het opzetten van Virtual Reality-ervaringen voor merken en bedrijven.
YUME VR werd in augustus 2016 opgericht door Kevin Alderweireldt en Wouter Van Hauwermeiren. Hun doel? Met YUME (Japans voor 'droom') geven ze merken en bureaus de mogelijkheid om hun bestaande en potentiële klanten mee te nemen op een virtuele ontdekkingsreis in het universum van een product. Vorige week nog lanceerden ze samen met VRT innovatie een 360°-videospeler die kijkers van het nieuwe tv-programma Wonen.tv ook virtueel laat rondkijken in bijzondere huizen.
Caviar Lab zet nu zijn schouders onder het bedrijf en dat is een evidente keuze voor het productiehuis. “Het is geen geheim dat we bij Caviar verhalen hoog in het vaandel dragen,” zegt executive creative director Tom Willems. “VR is een nieuw en potentieel belangrijk medium om een verhaal te vertellen. Uiteraard houden we de vinger strak aan de pols en in YUME VR zagen we meteen een ideale partner hiervoor.”
Ook YUME VR is opgetogen over de samenwerking. “Omdat we in alle facetten bij de ontwikkeling van een VR-beleving de beste keuze willen maken, was in zee gaan met Caviar een logische stap. Het Belgische productiehuis heeft namelijk al meerdere keren zijn kracht bewezen in het samenstellen van de perfecte mix tussen creativiteit en productiviteit,” aldus Kevin Alderweireldt.
Door de internationale verankering van Caviar ziet het duo achter YUME VR de mogelijkheid om zowel hun klantenportefeuille globaal te maken alsook hun productionele kracht te verspreiden.
Kevin Alderweireldt, voormalig art director en graphic designer voor grote spelers zoals Mercedes-Benz, Pioneer en Volvo, bundelde eerder al zijn krachten met eventproducer Wouter Van Hauwermeiren die onder andere werkte voor Tomorrowland en Sensation. Onder de naam ‘Consider it done’ gaf het duo complete antwoorden op niveau van brand activation, direct mailings, integratie van innovatie, communicatiecampagne en zoveel meer. Hun voorliefde voor 3D visualisatie en VR was echter zo groot dat ze een tweede bedrijf opstartten. YUME VR was een feit. “De echte kracht van VR ligt volgens ons in het meenemen van een persoon in een compleet onbekende of onbestaande wereld en die volledig onderdompelen in deze nieuwe realiteit. De interactieve content maakt de ervaring meteen erg persoonlijk en uniek, wat uiteraard interessant is voor merken. Door het wegvallen van zowel de fysieke als creatieve grenzen krijg je een compleet nieuwe vorm van storytelling,” zegt Wouter Van Hauwermeiren.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]