Cayman lanceert Infinite Wood voor Decospan

Crea / News

Familiebedrijf & internationale speler Decospan slaagt er al drie generaties in om met een grenzeloze drive de fineermarkt te blijven verrassen. Decospan levert oplossingen met hout voor de interieurbouw en zet voortdurend in op innovatie. Ze willen een partner zijn voor de architect, ontwikkelaar en verwerker en totaaloplossingen op maat aanbieden voor elk project. Het is hun droom om iedereen te laten genieten van deze prachtige, unieke grondstof. Decospan blijft als marktleider kijken naar de toekomst en dat impliceert een grote focus op innovatie. Ze willen vandaag al een oplossing aanbieden voor de vraag van morgen, binnen een steeds veranderende context. Door op een duurzame manierhouttoepassingen op de markt te brengen die maximaal toekomstbestendig zijn, creëren ze een heel nieuwe wereld. Hoe breng je die aan de man? Enter Cayman Creative Thinkers! Het bureau zocht A-list interieurarchitecten en houtbewerkers op om hun verwachtingen in kaart te brengen en het nieuwe aanbod te matchen. Samen met een algemeen marktonderzoek legde men zo de basis voor een concept om deze categorie een eigen, unieke wereld te geven waarin de onderscheidende kenmerken op de juiste manier naar voor gezet worden.

De designs van het gamma zijn zo ontworpen dat het mogelijk wordt om de patronen oneindig te herhalen, ideaal dus voor exclusieve retail-, horeca- en andere projecten die schaal nodig hebben. Men doopte de nieuwe, prachtige collectie “Infinite Wood”, en haalde inspiratie bij de oneindigheid van ons heelal. Cayman creëerde een key visual met een “trap naar het oneindige”, uitgekleed in één van de designs, alsook de namen van de 17 designs – allen vernoemd naar een ster.

De basis voor deze nieuwe en spannende lancering werd een inspirerend lifestyle magazine, waarmee men de potentiële klanten kon onderdompelen in Infinite Wood. Om het verhaal volledig te vertellen en te onderbouwen, maakte men een magazine dat een inspirerende inkijk geeft in de wondere wereld van interior design & de relevantie van Infinite Wood. Cayman verzorgde dit van A tot Z: men bepaalde er de inhoud en nam vervolgens redactie, interviews, beeldvorming en layout voor hun rekening, in nauwe samenwerking met Decospan.Om het Infinite Wood gamma écht tot leven te brengen, creëerde men ook 3D-beelden die architectuur “ademen” (eigen ontwerp!) en op die manier meteen de unieke aspecten en toepassingen van het gamma uitstralen, nog voor er één echte realisatie was die men kon fotograferen. Ook de lancering werd door Cayman ondersteund aan de hand van een teasende aftelcampagne op social media.

CREDITS

Client: Decospan

Client contacts: Céline Ameloot, Wouter Polfliet, Margaux Vandecasteele, Tim Hennin, Marie Delecluyse

Agency: Cayman Creative Thinkers

Branding Strategy, Concept & Art Direction: Karen Lemaire, Hendrik Holderick, Chloé Coppieters

Content Strategy: Laura Lawaisse

Production Manager: Marinka Van de Walle