CBC en Tramway 21 zien zich er al wonen

Crea / News

Het is een waarheid als een huis, de wereld van de immobiliën roert zich vandaag meer dan ooit. De prijzen stijgen, het huizenaanbod wordt kleiner en vooral, de regels voor de kandidaat eigenaars veranderen. De Waalse ambitie om tegen 2050 elke woning het energiecertificaat PEB A) mee te geven en de aanzienlijke eigen inbreng die door de Nationale Bank wordt vereist, maken het voor wie een baksteen in de maag heeft niet makkelijk. Ook voor de banken is dit een hoofdbreker, daar het precies dit type klanten is waarmee ze een langdurige en gezonde relatie hopen op te bouwen.

Precies daarom biedt CBC Bank en Verzekeringen al enkele jaren een tool aan die, naar eigen zeggen, uniek is op de markt: de mogelijkheid om binnen de 15 minuten een haalbaarheidsadvies te krijgen over je leningaanvraag, 24u/ 24u, 7 dagen op 7, zowel voor niet-klanten als voor klanten. Kwestie van snel te kunnen beslissen en het huis van je dromen niet te missen.

Om deze exclusieve digitale service bekend te maken heeft CBC eens te meer een beroep gedaan op zijn bureau Tramway 21. De opdracht bestond erin het brede publiek vertrouwd maken met deze service, maar tevens de bekendheid van de bank in deze markt vergroten.

"De realiteit van de immobiliënwereld is een beetje schizofreen," stelt Sandra Chirillo, verantwoordelijke voor de communicatie bij CBC. "Aan de ene kant is er het ongeduld van de kandidaat koper die zijn droomhuis niet wil missen, en aan de andere kant de min of meer lange termijnen van de bank- en notariële procedures. tergend trage bureaucratie van banken en notarissen. We kwamen al snel tot het inzicht dat CBC hier, in deze specifieke fase, het verschil moest maken."

Op creatief gebied besloot het bureau uit te gaan van de opwinding van de koper. Want wie zichzelf er al ziet wonen... heeft geen minuut meer te verliezen. Een uitstekend vertrekpunt om een advies voor je lening binnen de 15 minuten aan de man/vrouw te brengen. Het resultaat: een radio- en digitale campagne die ons wat surrealistische kandidaten voorstelt die meteen intrekken in het huis dat ze aan het bezoeken zijn.

Credits

Client : CBC Banque & Assurance
Contacts : Gwendoline Hendrickx, Sandra Circhirillo, Valérie Stoupy Project Leader : Thierry Goemanne
Strategy : Madeleine Leclercq
Creation : François Daubresse, Maxim Deliège
Graphical Artwork : Lilas Heinix, Shanti Botman
Executive Producer : Sophie Gunsbourg
Line Producer : Sophie Gunsbourg
Producer Assistant : Camille Gilbert
Director : Kristiaan Debusscher
DOP : Oliver Imfeld
1st AC : joel Bervoets
Location Manager : Thomas Ruelle
Editor : Thierry Delvinge
Grading : Thierry Delvigne
Sound Design : Benoit Pirson
Casting : Jacqueline Pluche
Media Agency : Mindshare