Auteur en TEDx-spreker Cedric Engels was altijd al gefascineerd door sound. Als muziekproducer, als DJ bij Hermanos Inglesos, als master in de rechten, als sonic branding-voortrekker en mede-oprichter van Sonhouse, een organisatie die geluidsidentiteiten bedenkt voor de filmwereld, voor merken… Cedric Engels zijn bestaan werd bepaald door geluid en stilte.
En kijk, hij schreef er een boek over, niet toevallig dus De kracht van geluid geheten. Over de onderschatte impact van geluid en de invloed ervan op ons dagelijks leven. “Weinig mensen staan er bij stil, maar geluid is er altijd en overal,” zegt Cedric Engels. “Het ergerlijke geluid van de wekker, van verkeer, van lawaai. Het opbeurende geluid van vogels, van muziek, van een zachte stem. Iconische geluiden, de schreeuw van Tarzan, het opstartgeluid van Mac, de twee noten van Jaws. Geluid is muziek, is emotie, is lichaam. Geluid hangt samen met ruimte en akoestiek. Maar ook met je persoon en je karakter, the soundtrack of your life. Geluid kan ook een kwelling zijn, of een heling.”
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]