Cercle Brugge en Talk of the town zetten contractverlenging in de verf

Crea / News

Lang leve Cercle! Het was al even geleden dat we dat credo nog hoorden weergalmen in
de pitoreske Brugse straatjes. Een gemiste start van het seizoen, onvoorzien blessureleed en tegenvallende prestaties deden “Groen-zwart” even zeer zwarte sneeuw zien tijdens de eerste maanden van het jaar. Maar de (alvast naar eigen zeggen) sympathiekste eersteklasser van ons land wist zich te herpakken. Met een nieuwe coach (Yves Vanderhaeghe) en nieuwe assistent-coach (Thomas Buffel). Daarbovenop komt nu het nieuws dat hoofdsponsor Napoleon Games & Casino - zelfs temidden de uitdagingen die Covid voortbrengt - het vertrouwen uitspreekt met een contractverlenging van maar liefst twee jaar. Dat laatste mocht extra in de verf gezet worden.

Een olijke campagnevideo waarmee Cercle de contractverlenging aankondigt neemt ons mee naar het historische Jan Breydelstadion, thuis van zowel Cercle als Club Brugge. De al dan niet fictieve greenkeeper van Groen-Zwart betreed het veld, vergezeld van een typische kalkverfmachine. Na een doodnormale start van zijn parcours kleurt de man plots even letterlijk als figuurlijk stevig buiten de lijntjes. Op de tonen van een heerlijke klassieke plaat walst hij met z’n verfkar over het veld al ware hij een deelnemer van So You Think You Can Dance. Onderweg passeert hij enkele Cercle-spelers - we herkennen onder meer Hannes Van der Bruggen - die nogal bedenkelijk opkijken. Een drone shot aan het einde van zijn choreografie brengt eindelijk duidelijkheid, en toont een hypergroot gekalkt sponsorlogo op de heilige mat. “Twee jaar contractverlenging, dat zetten we graag extra in de verf” luidt het bij de fiere club en haar partner.

De hele onderneming ziet er levensecht uit, maar liet Cercle - en vooral concullega Club Brugge nu werkelijk de plaatsing van een levensgroot geverfd logo toe? “Dat weten alleen ingewijden. En HLN-commentators, want die weten alles” aldus Gertjan De Smet, creatief directeur van Talk of the town, het productiehuis achter het spotje.

Het spotje is het zoveelste in een reeks van opvallende campagnevideo’s waarmee het Antwerpse bureau nu al een tweetal jaren de social media van verschillende eersteklasseclubs kleurt. “Het is onze uitgesproken ambitie om naast campagnes voor onze vaste klanten ook de sportmarketing van Belgische topclubs wat extra kleur te geven. Zonder daar kleur in te bekennen,” zegt De Smet. “Als je kijkt naar wat er in het buitenland qua slimme en spectaculaire sportcontent te rapen valt, doen we het niet barslecht, maar zitten we als creatief land zeker nog niet aan het uiterste van ons kunnen. Akkoord, de budgetten liggen daar anders, maar je hebt niet altijd een bom geld nodig om een originele en beklijvende interactie tussen fans en hun club tot stand te brengen.”

Campaign Credits

Client: Cercle Brugge
Contact: Louis-Philippe Depondt
Agency: Talk of the town
Creative Director: Gertjan De Smet
Creatives: Gertjan De Smet & Jef Boes
Director: Jef Boes
Production: Talk of the town
Producers: Dorien Matthys, Bram Van LandschootDOP: Stefan Van Diest
Edit & Sound design: Stefan Van Diest
VFX & grading: Thijs Hasselman (Inblik)
Camera company: The movie lot
Casting Agency: Sien Josephine