Feest bij Cercle Brugge! Groen-Zwart vierde op vrijdag 10 april 2020 haar 121ste verjaardag op een heel speciale manier: ‘in hun kot’ werden 121 supporters, spelers, medewerkers, bestuursleden én partners getrakteerd op een lekker stuk verjaardagstaart. Het feest, dat vond online plaats. Onder het motto dat elke verjaardag speciaal is – dus ook een 121ste – wou Cercle dit jaar z’n stichtingsdag niet klassiek via een bericht op de sociale media of een droge mededeling op de website herdenken. Integendeel. Temidden de historische lockdown vierde de eersteklasser haar historische verjaardag in maar liefst 121 huiskamers. Samen. Aan het clubmantra “We beat as one”, werd nu dus ook “we eat as one” toegevoegd.
Samen met Branded by Geronimo, de marketingpoot van het gelijknamige productiehuis dat met de VTM-reeks ‘Helden van hier: Corona’ dezer dagen al voor een unieke blik achter de schermen van de historische lockdown zorgt. Met hen ging Cercle zondagavond al aan de slag. Dankzij en bij Cerclesponsor Bakkerij Chris uit Maldegem werd een forse verjaardagstaart, van maar liefst 1.5m breedte ontworpen en geprepareerd. Voor de gelegenheid trokken de bakker en zijn team hiervoor iets meer aan dan hun gebruikelijke bakkersschort. Van de taart werden 121 stukken zorgvuldig verpakt in een speciaal hiervoor ontworpen “lockdown celebration box”. Cerclevervoer bracht de stukken in één dag tot bij de feestvierders, met de nodige social distance. Maar daar stopte het niet… Behalve de taart stopte men ook een verjaardagskaarsje in ieder doosje. Een 'tactische bespreking’ op het doosje riep fans op om dat kaarsje samen uit te blazen, op hetzelfde moment, en om er een filmpje van te maken. Van al deze video’s werd finaal een campagnevideo gemaakt. Het resultaat is op z’n zachtst gezegd hartverwarmend: met meer dan 100 mensen hield de club op die manier een digitaal verjaardagsfeest, elk vanop een andere locatie!
Credits
Client: Cercle Brugge
Client Contact: Louis-Philippe depondt
Agency: Branded by Geronimo
Campaign: We eat as one
Creatives: Gertjan De Smet, Emanuel Vanderjeugd
Producers: Katrien en Loesje
DOP: Matthias Le Roy
Graphic & motion design: Fries Vansevenant
Edit & sound design: Frederik Vandewalle
Bakker: Ba
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]