Charging with a view, met Q8 en iO

Crea / News

Q8 is al langer meer dan een tankstation alleen. En Q8 maakt die positionering als volwaardige mobiliteitspartner opnieuw waar op de radio en online. Want met de Q8 electric kaart laad je zomaar even in de hele Benelux. Of toch bijna.

In een nieuwe radiogolf pakt iO voor Q8 uit met het ene mooie vergezicht na het andere. Want deze campagne verheft het laden van je elektrische wagen tot een heerlijk me-time moment, met zicht op de allermooiste plekken die de Benelux te bieden heeft. De Q8 electric-kaart laadt immers in 99% van de laadstations in de hele Benelux. En dat zowel bij de Q8 stations zelf, als bij de partner laadstations. Laden was nog nooit zo mooi. Bovendien kan je er met je Q8 electric kaart gerust op uit trekken, want laden doe je van de kust, over het noorden van Nederland tot in het uiterste puntje van Luxemburg. Je blijft dus -opnieuw- ​ gewoon gaan met Q8.

Samen met deze radiocampagne lanceert iO ook de nieuwe Q8 electric website, waarbij Q8 een trusted partner wil zijn voor iedereen die elektrisch rijdt, of zelfs maar denkt aan elektrisch rijden. De content richt zich op het helpen van mensen tijdens heel het ‘electric’ proces. Gaande van ‘wat komt er kijken bij elektrisch rijden?’ tot ‘wat kost dat nu eigenlijk?’. En dat zowel voor B2C als B2B. En met één doel: de Q8 electric kaart aanvragen. Zowel het UX, UI & het contentluik was in handen van iO. Om electric geïnteresseerden te helpen, wordt deze content ook ondersteund in het always on performance luik dat iO voor Q8 beheert.

Credits

  • Client: Q8
  • Contacts: Joke Sterckx, Jeroen Beckstedde & Brieuc De Breuck
  • Agency: iO
  • Account Team: Stephanie Katic, Ena Stevens, Gertjan Verbruggen
  • Creative Direction: Sam De Win
  • Creation: Wouter Huyghe
  • Radio Production Company: Raygun