Charlie opent deur voor eerlijke publireportages


Charlie Magazine is het geesteskind van Jozefien Daelemans, voorheen art director bij diverse vrouwenbladen. Het online magazine neemt geen blad voor de mond, maar leefde als start-up niet echt op grote voet. Toch verschijnt tweemaal per jaar een luxeversie (of bookzine) in print. Een crowdfundingcampagne leverde dit voorjaar iets meer dan 30.000 euro op, maar het mag iets meer zijn. "Van likes and shares kunnen we niet leven. Charlie moet professionaliseren, zonder haar eigenheid te verliezen," schrijft Jozefien Daelemans op de website. Die website werd gerestyled, in oktober verschijnt het tweede bookzine en dat wordt nu ook via krantenwinkels en boekhandels verspreid. Er komt een abonnementsformule (50 euro voor de bookzines, allerhande goodies en exclusieve artikels online. En opvallend: Charlie laat voortaan publireportages toe, maar niet van zomaar wie: "We zijn ervan overtuigd dat je de wereld niet enkel kan veranderen met kunst, wetenschap en politiek, maar ook door de diensten en producten die je in de markt zet. Als die eerlijk gemaakt zijn, met respect voor mens en milieu, willen we ze graag in de kijker zetten op Charlie," zo luidt het.

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


