Charlie Magazine is het geesteskind van Jozefien Daelemans, voorheen art director bij diverse vrouwenbladen. Het online magazine neemt geen blad voor de mond, maar leefde als start-up niet echt op grote voet. Toch verschijnt tweemaal per jaar een luxeversie (of bookzine) in print. Een crowdfundingcampagne leverde dit voorjaar iets meer dan 30.000 euro op, maar het mag iets meer zijn. "Van likes and shares kunnen we niet leven. Charlie moet professionaliseren, zonder haar eigenheid te verliezen," schrijft Jozefien Daelemans op de website. Die website werd gerestyled, in oktober verschijnt het tweede bookzine en dat wordt nu ook via krantenwinkels en boekhandels verspreid. Er komt een abonnementsformule (50 euro voor de bookzines, allerhande goodies en exclusieve artikels online. En opvallend: Charlie laat voortaan publireportages toe, maar niet van zomaar wie: "We zijn ervan overtuigd dat je de wereld niet enkel kan veranderen met kunst, wetenschap en politiek, maar ook door de diensten en producten die je in de markt zet. Als die eerlijk gemaakt zijn, met respect voor mens en milieu, willen we ze graag in de kijker zetten op Charlie," zo luidt het.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]