Chaudfontaine solidair met Chaudfontaine

Communication / News

De overstromingen in juli zorgden voor enorme schade in ons land, ook in Chaudfontaine. De mineraalwaterbottelarij van Chaudfontaine werd daarbij niet gespaard. Intussen is de heropstart een feit en kondigen Coca-Cola Services, Coca-Cola European Partners en The Coca-Cola Foundation aan een budget van 1 miljoen euro vrij te maken om de gemeenschap van Chaudfontaine te ondersteunen. Dat wordt onder meer gebruikt voor de heropbouw van twee scholen in Chaudfontaine.

De overstromingen raakten in eerste instantie de bewoners van Chaudfontaine zelf. Die liggen het merk na aan het hart, want de gemeente Chaudfontaine is al 95 jaar de thuisbasis van het Belgische mineraalwatermerk. Ook de mineraalwaterbottelarij, gelegen in de vallei naast de Vesder, overstroomde. Deze zomer werd al hard gewerkt om de bottelarij weer op te starten. “De inzet, vastberadenheid en collegialiteit van het hele team om samen te werken aan de heropbouw van onze mineraalwaterbottelarij is inspirerend. Iedereen heeft duidelijk een groot hart voor Chaudfontaine. Ook onze klanten, die we graag willen bedanken voor hun geduld, begrip en vertrouwen. We zijn enorm dankbaar voor alle steun, en zullen samen sterker uit deze ongeziene situatie komen”, klinkt het bij Achmed Boumrah, sitedirecteur van Chaudfontaine.

In totaal willen Coca-Cola European Partners, Coca-Cola Services en The Coca-Cola Foundation 1 miljoen euro vrijmaken. €250.000 werd via The Coca-Cola Foundation aan het Belgische Rode Kruis geschonken om de slachtoffers van de overstromingen te voorzien van warme maaltijden. Daar komt nog eens €750.000 bij vanuit Coca-Cola European Partners & Coca-Cola Services voor de heropbouw van twee scholen in Chaudfontaine. Dit initiatief zal in de loop van september ook aan de consumenten van Chaudfontaine worden gecommuniceerd aangezien voor elk verkocht multipack een bedrag van €1 zal worden geschonken voor een totaalbedrag van €750.000.

Coca-Cola moedigt ook vrijwilligerswerk aan bij zijn eigen mensen. Elke werknemer krijgt jaarlijks twee betaalde werkdagen om vrijwilligerswerk te doen en Coca-Cola roept zijn werknemers de komende weken op om deze dagen te gebruiken voor de heropbouw van Chaudfontaine. Het bedrijf heeft de ambitie om minstens 250 dagen vrijwilligerswerk bij te dragen aan de heropbouw van de twee scholen in Chaudfontaine en de rest van de gemeente. Zo helpt het bedrijf niet enkel financieel, maar steken de collega’s  letterlijk mee de handen uit de mouwen. Chaudfontaine is er voor Chaudfontaine...