Het Belgische bedrijf Chestnote, opgericht door ondernemers Tom Le Clef en Peter Wellens, heeft bij drie investeerders 650.000 euro opgehaald om haar verdere groei te ondersteunen. In een wereld waar alles steeds sneller gaat en instant berichten in overvloed aanwezig zijn, kiest Chestnote resoluut voor Contextual Messaging met ‘ontluikende’ berichten: tekst-, video- en audio berichten die zich enkel laten lezen, zien of horen op een welbepaald moment en/of een welbepaalde plaats. Het tijdsverschil tussen het ontvangen van een bericht enerzijds en het kunnen openen ervan anderzijds zorgt voor een verrassingseffect en creëert engagement bij de ontvanger. De app biedt diverse toepassingen voor consumenten en bedrijven.
Drie investeerders participeren in Chestnote: Nova Reperta Holding, imec.istart (het incubatieprogramma van imec) en Martin Raeymakers (ex- AR Metallizing). Het opgehaalde kapitaal helpt Chestnote bij het verder verfijnen van de applicatie en het bedienen van de gebruikers ervan. Daarnaast breidt het Chestnote-team uit en wordt de lancering van de mobiele app op Europees en internationaal niveau in gang gezet. Chestnote en haar investeerders geloven resoluut in het potentieel van een ‘ontluikend’ bericht: een bericht dat de ontvanger pas kan openen op een tijdstip en/of locatie dat de verzender gekozen heeft. De verzender kan wel een ‘teaser’ toevoegen: een korte tekst van maximaal 40 tekens, die meteen zichtbaar is en de anticipatie en het verrassingseffect verhoogt.
Contextual Messaging biedt een tegengewicht voor de vele instant berichten die we elke dag via de gekende social media consumeren. Contextuele berichten creëren zowel nieuwsgierigheid als een verhoogd engagement bij ontvangers, en bieden ontelbare toepassingen. Gebruikers van Chestnote kunnen verjaardagswensen, goede voornemens, aanmoedigingen of handige reistips ontdekken die hun vrienden voor hen hebben achtergelaten op specifieke plekken of momenten. Bedrijven en winkels kunnen dan weer korting bieden aan bezoekers op het moment dat consumenten hun winkel naderen. Het achterliggende idee is altijd dat er, net zoals bij het uitpakken van een geschenk, een verrassingseffect wordt toegevoegd om meer emotie en engagement te creëren.
Sinds de lancering van de applicatie in juli 2016 werden meer dan 125.000 berichten verstuurd en ging Chestnote een succesvolle samenwerking aan met onder andere Cirque Du Soleil en Knokke-Heist, waar op dit moment een Christmas shopping schattenjacht met Chestnote loopt. Chestnote berichten kunnen ook gestuurd worden naar gebruikers die de applicatie nog niet op hun smartphone geïnstalleerd hebben, waardoor de gemeenschap van Chestnote gebruikers dagelijks groeit.
De Chestnote app is gratis te downloaden voor iOS en Android.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]