Child Focus en These Days bewijzen hoe dichtbij vermiste kinderen zijn


Crea / News

CF---film---2-copy

Child Focus en These Days lanceren vandaag een campagne om meer aandacht te genereren voor vermiste kinderen. Dit in aanloop naar de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen op 25 mei. De campagne spoort aan om de opsporingsberichten van Child Focus te delen via sociale media. Dit gebeurt nu nog te weinig. These Days bedacht een sociaal experiment waarin een aantal mensen geconfronteerd worden met de korte afstand tussen hen en een vermist kind. Het bureau baseerde zich op Six Degrees of Separation: het idee dat dat twee totaal onbekenden via hooguit 5 vrienden van vrienden met elkaar kunnen worden verbonden. In maximaal 6 stappen is iedereen dus geconnecteerd met een vermist kind, en ook met een mogelijke getuige. Reden genoeg om de opsporingsberichten van Child Focus te sharen.

Naast een online film bevat de campagne ook televisie, radio, print, affiches en een PR-luik, waarbij een aantal bekende Belgen een tweet ontvingen. Onder andere Thibaut Courtois, Charles Michel en Lieven Scheire kregen een filmpje te zien met hun persoonlijke ‘ketting’ tot bij een vermist kind.

Credits:
Client: Child Focus
Client Contact: Dirk Depover
Agency: These Days
Account: Seppe Dogge, Hélène Bouillet
CD: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Jolien Tuyteleers, Kate Bellefroid
Design Direction: Sebastien Greffe, Max Heirbaut
Design: Dorien Wendelen, Sarah Herlant
DTP:  Anja Van den Broeck
Motion Design: Mikael Naudet, Andreas De Ridder
Strategy: Julie Bogaerts
Producer: Bruno Dejonghe
Social: Chloé Van Elsen, Margot Bracke
Sound: Menno Van Riet
Film Production: Static Films
Director: Jan Boon