China: wat brengt het Jaar van de Haan?

De Aziatische landen vierden de voorbije week de start van het Jaar van de Haan. Een prima gelegenheid voor PUB om in te gaan op de resultaten van de Best Brands China 2016, die in december werden georganiseerd in Shanghai door Serviceplan en GfK. Het thema van deze editie van de Best Brands was "Next China" en had de bedoeling een licht te werpen op de veranderende mentaliteit van de Chinese consument, op nieuwe trends, bewegingen en innovaties.
Technologische vooruitgang stimuleert een snelle mondialisering in China. We zien een grotere openheid, en een verandering bij de Chinese consument: hij wil behoren tot de meest gesofisticeerde, globale consumenten ter wereld. Hij wordt meer en meer een early-adaptor en recent ook een steeds grotere afnemer. De complexe Chinese consumentencultuur ontrafelen is een ingewikkelde taak en een erg dynamisch onderwerp. Met DiDi, Tmall en talrijke andere tech driven disruptors en gamechangers worden de tradionele communicatie- en shoppingkanalen steeds meer achterhaald. "Next China" wordt een sterke impuls voor alle Chinese marketingactoren.
Best Disruptive Brand: Airbnb
Best Emotionally Bonding Brand: BMW
Best Digital Economy Brand: WeChat
Best Consumer Electronics Brand: Huawei
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]