Choco doet Stroom maatwerk groeien

Crea / News

Een van de oudste Vlaamse maatwerkbedrijven klopte bij Choco aan voor een volledige rebranding. Het rijke DNA van het bijna 70-jarige bedrijf werd afgestoft. De huisstijl en communicatie veranderden radicaal. Het voormalige Werminval groeide, sinds z’n ontstaan in 1957, uit tot een toonaangevend maatwerkbedrijf in Vlaanderen, met vandaag meer dan 500 medewerkers. Choco nam het merk onder handen en blies er nieuw leven in met een betekenisvolle naam, uniek merkverhaal en nieuwe huisstijl.

De nieuwe naam Stroom groeide uit de DNA-oefening die Choco in het bedrijfuitvoerde. “Stroom staat voor uiteenlopende betekenissen – zoals de rivierstroom van de Schelde en de stroom van energie in de werkmensen – die samen zorgen voor een prachtig achterliggend verhaal," aldus Steven Pauwels. Het maatwerkbedrijf doet mensen en merken groeien. Ze geven hun medewerkers immers kansen die ze elders niet krijgen én ze helpen hun klanten met een sterke en performante service.

De uitgebreide brandingoefening en de nieuwe naam zorgden voor een complete company-restyle. Het nieuwe brandbook vormde de basis voor tientallen on- en offline passende dragers: van koffietassen tot totebags, van visitekaartjes tot enveloppe-omslagen en van balpennen tot een corporate brochure. Ook de online etalage werd onder handen genomen: een splinternieuwe website met een aantrekkelijke architectuur, UX-centered design en sprekend redactiewerk. En om het merk te ondersteunen in haar eerste stappen op de markt, ontwikkelde choco geanimeerde display bannersets.Maar een mooi verhaal is natuurlijk maar iets waard als je het ook intern beleefd. Daarom werd de afgelopen twee jaar het merkverhaal vertaald in het interne communicatietraject GIVE. De naam van het project is een afkorting van de vier Stroom maatwerk-relatiewaarden. “Door het GIVE-project beseften de Stroommedewerkers dat ze allemaal samen één sterk verbonden geheel vormen.Prachtig," aldus Steven Pauwels.