Choco en Volta maken jongeren warm voor elektrotechniek

Crea / News

De elektrotechnische sector draait op volle toeren. De vraag naar gekwalificeerde vakmensen die met hart en ziel meewerken aan de wereld van vandaag én morgen stijgt dan ook zienderogen. Na een competitie koos Volta (de Belgische sectororganisatie van de elektrotechniek) Choco als haar communicatiepartner. Samen met de relatiebouwers lanceert ze nu een activerende jongerencampagne. Het doel? Leerlingen (13-18 jaar) en omscholers warm maken voor een studie of job in de elektrotechniek. Oftewel: Go-electro, en kies voor een toekomst vol spanning en energie!

“Het is belangrijk dat we jongeren meteen integreren in ons verhaal. Hun studie- of beroepskeuze bepaalt immers mee de toekomst van onze sector. En van ons allemaal,” vertelt Peter Claeys, directeur van Volta. “‘Go-electro’ moet dan ook vooral goesting geven, energie opwekken en onze doelgroep op een frisse, opvallende manier inspireren,” vult Lotte Huybrechts van Choco aan. “De ‘Go-electro’-mascotte die we creëerden heeft het alvast goed begrepen.”

Social media als geleider naar go-electro.be

De doelgerichte social media campagne is volgens Choco al even veelzijdig als de elektrotechnische sector zelf. Van de actie ‘win je naam in neon’ over teasers uit de electric feel campagnemovie tot inspirerende getuigenissen: stuk voor stuk sporen ze jongeren aan om de campagnesite go-electro.be te checken. Daarop word je verwelkomd door de full version campagnemovie, met vier straffe ‘Go-electro’ ambassadeurs in de hoofdrol. De neonwedstrijd, boeiende getuigenissen en opleidings- en jobinfo maken het elektrisch circuit compleet.

Geen campagne zonder een sterk ambassadeursnetwerk

Duizenden wagens en camionettes gaan dagelijks de baan op met het Go-electro label. Daarvoor kunnen Volta en choco rekenen op tal van bedrijven uit de sector die hun rol als ambassadeur fier opnemen. “Ik heb een zwak voor dit soort acties, gewoon omdat het heel erg nodig is,” zegt Els Desauw van Desauw Engineering. ‘Go-electro’ is op 29 maart gestart en loopt tot eind juni 2021.

Credits

Client: Volta vzw-fbz
Agency: Choco Relatiebouwers

Strategy & Concept: Steven Pauwels, David Boon, Sanne Swerts, Lotte Huybrechts
Account Manager: Lotte Huybrechts

Art Director: David Boon
Copywriter: Sanne Swerts
Graphic & Animated Design: Marjan Mariën

Movie Production: ZMO Productions

Website: Flux