Choco geeft Bond Zonder Naam verjongingskuur

bond zonder naam

Crea / News

bond zonder naam

Bond zonder Naam is een begrip in Vlaanderen, net als de spreuk waarmee het 50 jaar geleden allemaal begon: 'verander de wereld, begin bij jezelf'. Toch doet deze organisatie veel meer dan jaarlijks een massa inspirerende spreuken de wereld insturen. Al jarenlang probeert BZN via heel wat diverse projecten het beste in de mensen naar boven te halen om op die manier onze maatschappij een stukje warmer te maken. Na al die jaren was het tijd om de stijl en communicatie van de organisatie te actualiseren. Daarom nam BZN begin dit jaar Choco onder de arm voor een uitgebreid DNA-traject.

"Via een aantal DNA-coachings keerden we samen terug naar de puurheid en de eenvoud waaruit BZN werd opgericht," zegt men bij Choco. De cultuur van het hart, waar stichter Phil Bosmans het zo vaak over had, werd de basis voor het hernieuwde DNA. De nieuwe baseline wordt dan ook 'vanuit het hart'. Tegelijkertijd werd de hele communicatiestructuur onder handen genomen. Zodat het zeer uitgebreide aanbod, van spreuken tot Stiltehoeve of Kansenhuis, op een heldere manier tot bij de mensen gebracht kan worden.

bond zonder naam

Op basis van deze herpositionering werkte het bureau een volledig nieuwe huisstijl uit, onder meer vertaald in de vernieuwde spreuken, digitale mailings en in een gloednieuw abonnee-magazine dat tweemaandelijks verspreid wordt via direct marketing. Daarnaast werd ook de website en de e-shop van kop tot teen vernieuwd. De samenwerking wordt ook het komende jaar verdergezet via een aantal gerichte communicatie-acties.