Op 19 maart lanceerde Fintro samen met choco een gloednieuwe imagocampagne met de JA van Fintro. De campagne geeft Fintro een gezicht: 450 bankagenten die consequent investeren in relaties en verbinding tussen mensen. De Fintro-bankagenten zorgen er met hun producten en kennis voor dat de mensen in hun omgeving stappen vooruit zetten in leven of werk. Choco toont die mensen dan ook in de campagne: echte mensen die op een bepaalde manier het verschil maken in hun omgeving, die luisteren naar elkaar, zich inzetten voor een ander en alles geven voor een team.
Choco draaide samen met Crossing Zebra reportages van een aantal unieke projecten in heel België. Verenigingen die zich belangeloos inzetten, ondernemers met een unieke, verbindende visie, particulieren die anderen helpen in hun ontwikkeling, kortom: mensen die alles geven voor elkaar. Echte mensen dus, die de JA van Fintro verdienen, een kleine oorkonde die hen valideert en anderen inspireert.
https://www.youtube.com/watch?v=SMKRsIP82x0
Drie projecten kregen de hoofdrol in een televisiespot, van de hand van Dirk Domen en in productie van The Golden Sturgeon. Om de spot opvallend te maken, brachten we per project een grote JA of Oui mee in beeld: zo hangt er bijvoorbeeld in de shots van een atelier een grote JA in plaatstaal tussen de machines. De muziekscore geeft de spot een hedendaags en eigen karakter. Choco draaiden 30” en 10” spots. Allen lopen ze in het voorjaar en najaar op de meeste Vlaamse en Waalse televisiezenders (VTM, Q2, Vitaya, Caz, Vier, Vijf, Zes, Discovery, RTL, Club, Plug, La Une, La Deux, AB3, TF1). Om ervoor te zorgen dat de campagne ook meer mensen verbindt met de Fintro-bankagent, maakten we ook kantooraffiches met beelden uit de televisiespot. Een stevige online campagne maakt het plaatje compleet.
Alle traffic van de campagne leidt naar de een tweetalige campagnesite. Hierop zijn de reportages en verhalen verzameld, en krijgt de Fintro-bankagent een plek. De technische implementatie van de campagnesite was in handen van Flux.
https://www.youtube.com/watch?v=8Su2u8VYERw