Choco haalt oude hit Noordkaap boven voor ouderenzorg

Voor Zorgnet-Icuro was het op zijn zachtst uitgedrukt een bewogen jaar. En dat kon Choco als communicatiepartner vanop de eerste rij volgen. Bij de eerste coronagolf gaven ze met De ZorgSamen alles voor het mentale welzijn van de zorgverleners en in november lanceerden ze de steunactie #daarzorgikmeevoor. Nu is het de beurt aan ‘Ons hart klopt voor u’, een imagocampagne voor de non-profit-ouderenzorg die dankzij een oude hit van Noordkaap ook nog eens goed in de oren klinkt. “Zeker in deze moeilijke tijden is het belangrijk om positief en openhartig met je doelgroep te blijven communiceren,” zegt Steven Pauwels van Choco. “In het geval van ‘Ons hart klopt voor u’ zijn dat ouderen en hun naaste omgeving.”
“Onze voorzieningen werden dit jaar voor heel wat uitdagingen geplaatst. Toch blijven ze er met heel hun hart alles aan doen om goede en menselijke oplossingen voor onze ouderen te creëren, in samenwerking met de bewoners en hun familie. En laat dat nu de insteek van de campagne zijn," vult Lieve Dhaene, communicatieadviseur van Zorgnet-Icuro, aan.
‘Ons hart klopt voor u’ is in de eerste plaats een communicatielabel waarmee alle voorzieningen in de not-for-profit ouderenzorg zich onderscheiden door een aantal duidelijke engagementen te onderschrijven. Stuk voor stuk gaan ze voor echte levenskwaliteit binnen een veilige, kwalitatieve en betaalbare zorgomgeving. Naast het label zelf, ontwikkelde choco een handige overzichtssite waarop je deze voorzieningen, samen met de engagementen en hun zorgvisie, eenvoudig kan terugvinden: onshartkloptvooru.be. Om die website te promoten is er ook een radiospot te horen op Radio 1 en Radio 2 die ‘Ons hart klopt voor u’ op een sympathieke en muzikale manier in onze hoofden prent. “We ontdekten al snel dat de melodie van ‘Ik hou van u’ van Noordkaap perfect matchte met onze boodschap,” vertelt de copywriter van Choco. “Het ‘klopt’ zo goed, dat je haast zou vergeten wat de oorspronkelijke tekst was. Merci voor de inspiratie!” Tools als gepersonaliseerde affiches, onderleggers, spandoeken, buttons, stylo’s … maken de campagne en engagementen ook bij de zorgvoorzieningen zelf zichtbaar.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]