Op 14 juni lanceerde Tele-Onthaal samen met Choco een gloednieuwe online campagne onder de hashtag #praaterover. De campagne wil jongeren aanmoedigen om over hun problemen te praten en toont hen meteen de weg naar het vernieuwde én recent uitgebreide online hulpaanbod van Tele-Onthaal.
In de campagne wordt de typische, happy beeldtaal van jongeren op sociale media doorprikt. In opvallende posts worden schijnbaar ‘happy’ hashtags vervolledigd met een tweede hashtag, die het echte gevoel van de jongere blootlegt. Zo wordt #walkingthedog vervolledigd met #myonlyfriend, of #wijntjeindezon aangevuld met #omtevergeten. Ten slotte worden jongeren meteen rechtstreeks aangesproken om hun zorgen met iemand te delen. Want praten is de eerste stap.
Aanleiding voor deze online campagne is de volledig vernieuwde website van Tele-Onthaal, mogelijk gemaakt door de steun van het Rode Neuzen Fonds. Daardoor kon de organisatie werk maken van een moderne, gebruiksvriendelijke website in responsive design, met een betere mobiele chattoepassing. Helemaal op maat van de digital native generation dus.
Choco werkte voor deze website niet alleen het strategisch grondplan uit, maar zorgde er ook voor dat de look & feel van de site stevig onder handen werd genomen. Hartelijk en menselijk, laagdrempelig en warm: dat waren de kernwoorden voor de lay-out. De technische implementatie was in handen van Marbles.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]