Op 14 juni lanceerde Tele-Onthaal samen met Choco een gloednieuwe online campagne onder de hashtag #praaterover. De campagne wil jongeren aanmoedigen om over hun problemen te praten en toont hen meteen de weg naar het vernieuwde én recent uitgebreide online hulpaanbod van Tele-Onthaal.
In de campagne wordt de typische, happy beeldtaal van jongeren op sociale media doorprikt. In opvallende posts worden schijnbaar ‘happy’ hashtags vervolledigd met een tweede hashtag, die het echte gevoel van de jongere blootlegt. Zo wordt #walkingthedog vervolledigd met #myonlyfriend, of #wijntjeindezon aangevuld met #omtevergeten. Ten slotte worden jongeren meteen rechtstreeks aangesproken om hun zorgen met iemand te delen. Want praten is de eerste stap.
Aanleiding voor deze online campagne is de volledig vernieuwde website van Tele-Onthaal, mogelijk gemaakt door de steun van het Rode Neuzen Fonds. Daardoor kon de organisatie werk maken van een moderne, gebruiksvriendelijke website in responsive design, met een betere mobiele chattoepassing. Helemaal op maat van de digital native generation dus.
Choco werkte voor deze website niet alleen het strategisch grondplan uit, maar zorgde er ook voor dat de look & feel van de site stevig onder handen werd genomen. Hartelijk en menselijk, laagdrempelig en warm: dat waren de kernwoorden voor de lay-out. De technische implementatie was in handen van Marbles.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]