Choco tekent campagne voor Caritas International

case_caritas

Crea / News

choco case_caritas

Op 1 september openden de scholen opnieuw hun deuren. Of toch niet? Caritas International en choco zagen het begin van het nieuwe schooljaar als het ideale moment om een campagne voor Syrische vluchtelingenkinderen in Libanon te starten. De bedoeling? Geld inzamelen voor duurzame onderwijsprojecten en mensen sensibiliseren voor de vluchtelingensituatie. Hierbij vertrok het bureau vanuit de motivatie en positieve instelling van de kinderen zelf: zij willen écht vooruit.

'Teken samen met Fadia haar toekomst uit' werd de baseline van een affichecampagne die de hele maand september aan de Vlaamse schoolmuren hangt. We zien Fadia voor een schoolbord met daarop haar krijttekening van een klasje - het klasje waar zij van droomt. Wie geld stort en Caritas International steunt, helpt mee aan degelijk onderwijs voor Fadia en vele andere kinderen.

choco case_caritas3

Om de doelgroep te verbreden, trekt choco de boodschap van de affiches door naar een uitgebreide radio- en onlinecampagne. Hierin maakt het bureau duidelijk hoe mensen  concreet kan helpen, van veilig vervoer naar school tot huiswerk- en traumabegeleiding. Het zijn stuk voor stuk essentiële elementen voor een betere toekomst. De radiospots zijn drie weken lang te horen op acht Belgische zenders. Ze vertrekken vanuit de harde realiteit, waarbij het geluid van een luchtalarm vervangen wordt door een schoolbel. 'Saved by the bell', maar dan letterlijk. Op Facebook worden animatiefilmpjes op basis van de krijttekening op het affiche. Steeds opnieuw duikt hoop op als katalysator van de negatieve oorlogsspiraal. En hoop doet leven, dat weten we allemaal. Vraag maar aan Fadia.

choco case_caritas4

Voor getuigenissen en verdere informatie over de onderwijsprojecten in Libanon kunt u terecht op deze link.

choco case_caritas2