Choco werkt op maat van maatwerkcoaching

Crea / News

Vlaamse maatwerkbedrijven zijn een onmisbare schakel in onze economie: alsmaar meer Belgische ondernemingen werken met hen samen om in eigen land te kunnen produceren, en daardoor is ook de vraag naar maatwerkcoaches op de werkvloer fel toegenomen. Reclamebureau Choco ontwikkelde een brede online- en sociale-mediacampagne met video’s en een website om awareness te creëren voor de job van maatwerkcoach alsook om nieuwe kandidaten te werven.

Maatwerkcoaching gaat veel verder dan technische kennis delen. "Uiteraard is je werkervaring belangrijk," verduidelijkt Steven Pauwels van Choco. "Maar je sociale skills wegen minstens even veel door. Je bent verantwoordelijk voor de praktische organisatie van werk (deadlines, instructies, opvolging…) én ook voor de directe begeleiding van mensen die hun weg naar de arbeidsmarkt moeilijker vinden. Dat gaat veel verder dan pure vakkennis." Voor de aftrap van de nieuwe campagne lanceerde Choco een filmpje met ex-Rode Duivel Toby Alderweireld. "Als ervaringsdeskundige weet hij natuurlijk als geen ander wat de waarde van een goede coach is," vindt Steven. Maar in de video vraagt Alderweireld ook graag de mening van maatwerkers over wat zij vinden van de nieuwe coach - de maatcoach, welteverstaan. Het samenhorigheidsgevoel blijkt essentieel in een job als maatwerkcoach, maar ook in de campagne. "We hebben bewust gekozen voor échte getuigenissen van maatwerkcoaches en hun mensen," vertelt Pauwels. "Als zij zeggen: ‘Wij hebben het gemaakt’, dan zie je dat ook. En voel je dat. Geen verkooppraatje maar een eerlijk en oprecht verhaal van een trotse coach die samen met zijn team kwalitatief werk levert. En samen met hen groeit. Zij hebben het dus op meer dan één manier gemaakt." We merken inderdaad dat er heel wat nadruk gelegd wordt op die groei, in alle richtingen. Waarom is dat? "Het is belangrijk te duiden dat een job als maatwerkcoach veel rijker is dan kennisdeling. Daarom kiezen we voor vele en heel uiteenlopende getuigenissen," weet Pauwels. "Jij doet je mensen groeien, maar leert als mens ook nog zelf veel bij. En je draagt iets extra bij aan de maatschappij. Waardoor je zelf ook blijft groeien." Uiteindelijk is een job als maatwerkcoach iets om zelf te ontdekken. Een combinatie van online bannering, sociale media en YouTube leidt je naar maatwerkcoach.be: op die website kunnen geïnteresseerden de vele verschillende verhalen uit heel uiteenlopende sectoren vinden.