In de allereerste week van heropening mochten de Belgische bioscopen op een goede opkomst van bioscoopbezoekers rekenen,. Vergeleken met dezelfde pre-corona periode, was de openingsweek goed voor gemiddeld 35% van de normale bezoekcijfers begin juli*. Sommige complexen mochten zelfs tot 70% van de bezoekersaantallen ten opzichte van het gemiddelde noteren. “We zijn tevreden dat de mensen de weg naar de bioscoop terugvinden," zegt Patrick Van Dijck, managing director van Brightfish. "Uit ons onderzoek met Buffl vorige week bij een Belgisch panel tussen 16 en 65 jaar (n=800) bleek een avondje cinema voor veel mensen dé manier om de gedachten te verzetten (33%) of te kunnen genieten van een fijne uitstap met vrienden of familie (25%).”
“Bovendien gaf een kwart van alle ondervraagden aan dat hij of zij uitkeek om op een veilige manier terug naar de bioscoop te gaan. Sterker nog, 63% van de trouwe cinemabezoekers zei dat ze, mits de juiste veiligheidsvoorzieningen, een cinemabezoek zullen doen. De openingsweek bevestigt deze trend en de zin om terug naar de bioscoop te gaan,” vervolgt Patrick Van Dijck. “We denken dan ook dat na deze eerste dagen de bezoekersaantallen nog meer zullen toenemen en dat de bioscoop in de zomerperiode een belangrijke plaats gaat innemen in de vrijetijdsbesteding van de Belgen. Een belangrijk element hier zijn de strikte maatregelen die de bioscopen hanteren.”
Op dit moment mogen de bioscopen per voorstelling maximum 200 bezoekers per zaal toelaten. Op 1 augustus wordt dit geherevalueerd en mogelijk kan de capaciteit per filmzaal in augustus verdubbeld worden tot 400 personen. Dat zal wellicht ook een invloed hebben op de evolutie van de bezoekersaantallen. En voor de volledigheid: de top drie film werd aangevoerd door de Disney- en Pixar-film Onward met 14% van alle bezoeken, gevolgd door het romantische drama I still believe en de horrorfilm The Invisible Man. Ook oudere films zoals Interstellar,1917 enBad Boys for Life konden heel wat bioscoopbezoekers lokken.
* Weekgemiddelde 2017-2018-2019
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]