CityLife pakt Qustomer in snelheid


CityLife
Vandaag lanceert de digitale klantenkaart CityLife een pilootproject in Leuven waarbij de klant zowel punten kan sparen als betalen via de CityLife-app op zijn smartphone. Het project loopt aanvankelijk bij 10 van de meer dan 100 Leuvense handelszaken die al aangesloten zijn bij CityLife, het digitaal platform voor de lokale kleinhandel en horeca dat in februari 2015 opgestart werd door Mobile Vikings en KBC. Het is daarmee Qustomer te snel af. PUB.be berichtte eerder over de overname van Qustomer door ING, wat op termijn eveneens kan leiden tot de combinatie van klantenkaart en betaalkaart.
CityLife is dus het eerste bedrijf in België dat een digitale klantenkaart combineert met mobiele betaling via een app. Hoe werkt het? De klant scant in de winkel of horecazaak een QR-code in met de CityLife-app en bevestigt vervolgens de betaling. Dat kan eenvoudig en snel met een pincode. Extra voordeel: in één beweging kan hij betalen én staan de spaarpunten op zijn digitale klantenkaart. Wat CityLife speciaal maakt, is het dubbel sparen: de klant spaart niet alleen voor zichzelf, maar kan ook punten verzamelen voor zijn favoriete ‘community’. Zijn klantenkaartpunten kunnen ingeruild worden voor kortingen of gratis producten in de handelszaken. Daarenboven kan hij ook ‘community’ punten sparen, waarmee hij zijn favoriete vereniging of speciale acties ondersteunt. Zo sloot CityLife in Leuven overeenkomsten met 17 studentenkringen. Hiermee kunnen de aangesloten studenten niet alleen genieten van speciale deals bij handelaars in de stad, maar verdienen ze ook automatisch ‘student coins’ die ze kunnen uitgeven voor de diverse activiteiten van de deelnemende studentenkringen. Bij de basketbalclub Leuven Bears worden de punten gebruikt voor de ondersteuning van haar jeugdwerking. En dankzij hun CityLife spaarkaart zamelen KBC-medewerkers geld in voor een ontwikkelingsproject in Nepal.
CityLife is momenteel operationeel in Leuven, Hasselt en Genk en telt al meer dan 250 handelaars en 20.000 klanten. Voor het einde van dit jaar wordt CityLife ook actief in Antwerpen en Gent. CityLife-gebruikers krijgen een digitale klantenkaart en kunnen de CityLife app downloaden via Playstore of Apple store.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]