Classics since forever met Ogilvy Social.Lab, NTS Radio en Vans Classics FM

Crea / News

Classics since forever. Dat is de slogan van de Vans-campagne ter ere van hun iconische Old Skool-schoen. Deze tijdloze schoenen maken al sinds 1978 deel uit van verschillende subculturen en zijn na al die jaren nog steeds iconisch. Vans Europe vroeg Ogilvy Social.Lab Brussels om deze klassieke schoen in een modern jasje te steken en voor te stellen aan een nieuw publiek, in het bijzonder de cultuurmakers van Generatie Z.

Hiervoor wendde Ogilvy Social.Lab zich tot Twitch om een nieuw publiek te bereiken dat geïnteresseerd is in live culturele ervaringen. Naast gaming doet de belangrijkste inhoudsvorm van Twitch, "Just Chatting", denken aan het radiotijdperk waar opwindende gesprekken, muziek en undergroundcultuur bloeiden. Een knipoog geven naar dit klassieke formaat, even tijdloos als een paar Vans.  

Om old school tegen new school uit te spelen, creëerde Ogilvy Social.Lab “Vans Classics FM”. Een unieke twee uur durende live radioshow op het Twitch-kanaal @VansEurope, in samenwerking met NTS Radio. Classics FM is geïnspireerd op de retrosfeer van radio, maar brengt deze op een eigentijdse manier tot leven, aangepast aan Twitch en Generatie Z. NTS is een wereldwijd muziekplatform dat 24 uur per dag, 7 dagen per week live radio uitzendt vanuit meer dan 50 steden over de hele wereld. Of, zoals de New York Times het zegt, "de ontdekking voor undergroundmuziek".   

De radiomarathon wordt gehost door NTS' LIL C, vergezeld door een reeks special guests: Mura Masa om over zijn klassieke invloeden te praten en een van zijn tracks op te nemen, Twitch streamer Ebonix om old school games te spelen, Goodhood'sLondon oprichter Kyle Stewart die de impact van Vans op cultuur aankaart, en indieband Jockstrap voor een live studio-optreden.   

Wil je de radiomarathon volgen? Tune in deze zaterdag @vanseurope op Twitch


Credits

Cliënt: Vans Europa  

Bureau: Ogilvy Social.Lab Brussel  

Creatieve team: Willem Van den Hoof (Executive Creative Director), Theo Barron (Associate Creative Director), Jonathan Pienar (Art Director), Tshiamo Seape (Copywriter), Claudia De Greef (Motion Designer), Gabriela Toader (Creative Manager)

Account Management : Anissa Ouezekhti (Account Manager), Bianca-Andreea Negre (Account Director)

Chief Growth Officer: Mathieu Gillain