Clear Channel breidt zijn digitale aanbod in de Europese hoofdstad verder uit met het nieuwe gigantische scherm langs de belangrijke verkeersas op de Van Praetbrug. Daarmee bevestigt de regie zijn pioniersrol in de digitale out-of-home communicatie. 2016 vormde het jaar waarin Clear Channel zijn digitale stempel drukte : de I-CONIC De Brouckère, grootste interactieve digitale scherm in België, werd geïnstalleerd, en City Play werd gelanceerd, het eerste digitale netwerk in de straten van onze hoofdstad. Met de I-CONIC Van Praet zet Clear Channel nu zijn digitale opmars verder.
Het nieuwe gigantische scherm van 87m² ligt langs een van de belangrijkste verkeersassen voor het inkomende verkeer richting de binnenstad en kijkt uit op Docks, het eerste « shopping district » in Brussel sinds 35 jaar. Dit vertaalt zich in een ongeziene zichtbaarheid te midden van een zone die zeer druk bezocht wordt door automobilisten, actieve personen, shoppers en pendelaars.
Met deze nieuwe exclusieve locatie, kan Clear Channel het ruimste digitale out-of-home aanbod aanbieden in de hoofdstad. Het City Play netwerk (de verticale digitale schermen in stadsmeubilair), het I-CONIC portfolio (de 3 gigantische schermen De Brouckère, Delta & Van Praet) en de tijdelijke schermen van Urban Media (met name in de Westraat en op het Stefaniaplein) zijn samen goed voor bijna 500 m² aan visibiliteit en meer dan 7 miljoen seconden aan digitale zichtbaarheid in hartje Brussel.
Dankzij deze uitbreiding kunnen adverteerders nu nog meer genieten van een weergaloos digitaal out-of-home aanbod, zowel in het stadscentrum, als op de belangrijkste verkeersassen naar de hoofdstad.
Het gevarieerde aanbod van PLAY, het digitale merk van Clear Channel, laat op alle digitale dragers steeds toe om uiterst flexibele aankopen te doen met een verregaande targetting op verschillende doelgroepen. Elke boodschap wordt hierdoor creatief, relevant en geschikt.
Bart Demeulenaere, chief commercial officer bij Clear Channel Belgium & The Nederlands, verduidelijkt: « Elke scherm richt zich tot een ander publiek op verschillende momenten en in een specifieke mindset. Digital out-of-home biedt adverteerders dus de mogelijkheid om aanwezig te zijn op het juiste moment, op de juiste plaats, in de juiste context en met de meest relevante boodschap, zodat ze een direct engagement met de doelgroep kunnen aangaan.»