Clever lanceert chatbot ‘barvrouw Lisa’

Communication / Innovation / News

CleverScale-up Clever, partner van Webtomorrow, lanceert tijdens de conferentie op 8 en 9 juni zijn gloednieuwe Recommender Chatbot, ‘barvrouw Lisa’. Zij wordt ingezet om alle bezoekers van Webtomorrow het ideale drankje aan te bevelen. In samenwerking met brouwerij De Brabandere biedt Clever de aanbevolen drankjes ook gratis aan op hun stand.

« Naarmate de conferentie vordert en meer en meer bezoekers chatten met de bot, zal chatbot Lisa steeds intelligenter worden in haar antwoorden en aanbevelingen. Via de Machine Learning technologie van IBM Watson zullen we haar continu trainen.  Onze bots worden bovendien ontwikkeld in samenwerking met het Profacts Data Solutions team dat in België de top is op vlak van Data Science oplossingen, » aldus Maarten Verschuere, co-founder van Clever.  « Onze customer service chatbots staan nu op punt. Recommender bots zijn voor ons de volgende stap.  In de toekomst zullen steeds meer AI-oplossingen ter beschikking staan van de consument waarmee we allemaal naar gepersonaliseerde aanbiedingen zullen zoeken. Welke wijn past bij mijn gerecht? Waar vind ik een reis binnen mijn budget? Wat is de beste verzekering? De bots zullen weten wat hen te doen staat. »

Naast aanbevelingen kan je van chatbot Lisa ook informatie krijgen over de sprekers op Webtomorrow en over Clever zelf. Chatten met chatbot Lisa kan via de website van Clever vanaf 8 juni.  Onder het motto ‘Zet u en drink iets, the bots know what to do’ kan je gedurende heel de conferentie Webtomorrow gratis Bavik Super pils, Kwaremont, Petrus Dubbel en Petrus Aged Red verkrijgen op de stand van Clever.

Clever maakt deel uit van accelerator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Webtomorrow vindt plaats van 8 tem 9 juni in Flanders Expo Gent.

Recommender-bot-_1_