CM helemaal GOED met Wunderman Thompson Brussels

Crea / News

Wunderman ThompsonCM, de Christelijke Mutualiteit, is initiatiefnemer van een breed netwerk van 210 winkelpunten die actief zijn in de gezondheidszorg: apotheken, thuiszorgwinkels en hoorcentra. Tot nu toe werden al deze winkelpunten beheerd door maar liefst 14 afzonderlijke vennootschappen en opereerden al deze entiteiten onder hun eigen naam, met verschillende visuele identiteiten. Met de komst van GOED, uitgewerkt door Wunderman Thompson Brussels, wordt hier komaf mee gemaakt.

Wunderman ThompsonMet de eengemaakte vennootschap en het nieuwe retailmerk kiest GOED voluit voor een geïntegreerd aanbod voor haar klanten: meerdere (zorg)behoeften voorzien en een breed scala aan gezondheidsdiensten aanbieden. Op basis van eigen tools (BAV merkonderzoek) en marktonderzoek leverde Wunderman Thompson Brussels de positionering voor GOED en creëerde ze de nieuwe huisstijl, brand design en tone of voice waarmee het merk zal communiceren. De eerste campagne start op 4 oktober. De campagne is zichtbaar in alle winkelpunten en maakt tevens gebruik van de eigen communicatiekanalen van de CM en GOED.

Wunderman ThompsonHet resultaat van deze oefening werd neergeschreven in een merkmanifesto dat samengevat werd in de baseline ‘GOED. Voor minder gaan we niet.’ Naast de rebranding zal Wunderman Thompson Brussels samen met GOED diensten ontwikkelen die de belofte van het nieuwe merk onderbouwen vanuit merk en zakelijk perspectief. Ook zal Wunderman Thompson Brussels GOED ondersteunen in het veranderingsproces dat de organisatie door deze transformatie zal voeren. Tot slot wordt het werk van Wunderman Thompson Brussels geleid door de Health Communication divisie. De samenwerking tussen Wunderman Thompson Brussels en GOED is een samenwerking op langere termijn.

Wunderman Thompson Brussels

CREDIT LIST:

  • Agence : Wunderman Thompson Antwerp & Brussels
  • Client : GOED (MC)
  • Contacts client : Jasmien Coenen, Els Claeys, Karine Lippens
  • Directeurs création et design : Bob Goor, Sébastien Greffe
  • Équipe créative : Sébastien Ruyssen, Frederik Maes
  • Équipe Account : Nanou Frederix, Malik Azzouzi
  • Stratégie : Mo Zouina, Erlend Debast, Kathy Haemers
  • Rédaction : Frederik Maes
  • UX & UI : Jeroen Michiels
  • Design : Inge Vanhees
  • PAO : Valérie Henrard