Coca-Cola lanceert #horecaheroes, een nieuw initiatief waarbij het lokale horeca wil ondersteunen bij hun heropstart. Dat doet het bedrijf door meer dan 700 horeca-uitbaters de mogelijkheid te bieden om elk vijf mensen te belonen.
De horeca werd enorm zwaar getroffen door de coronacrisis. Het verlies voor de sector werd geraamd op meer dan 6,5 miljard euro. Bovendien zal de sector ook op lange termijn met grote uitdagingen blijven kampen. Zo toont onderzoek van UGent aan dat 85% van de uitbaters verwacht minder volk over de vloer te zien komen de volgende maanden. En daar wil Coca-Cola mee het verschil helpen maken.
Daarom lanceert Coca-Cola de #horecaheroes, een steunactie die heel specifiek wordt opgezet om lokale horecazaken in België en Luxemburg een duwtje in de rug te geven bij hun heropstart. Het idee achter de actie is simpel: een groep horeca-uitbaters die klant zijn van Coca-Cola en zich registreerden op het #horecacomeback platform zullen elk vijf waardebonnen van 40 euro krijgen. Die kunnen ze zelf vrijblijvend uitdelen aan helden van de crisis: mensen die het de afgelopen maanden zwaar hebben gehad, of die iets bijzonders voor onze maatschappij hebben gedaan in deze moeilijke periode. Coca-Cola wil zo meer dan 700 horeca-uitbaters in België en Luxemburg een hart onder de riem steken en meer dan 3.500 helden (en hun eventuele familie of vrienden) belonen door hen op een veilige manier opnieuw te laten genieten van een avond op café of restaurant.
Wie ze in de bloemetjes willen zetten in hun zaak? Dat bepaalt de horeca-uitbater gewoon zelf. Denk maar aan een alleenstaande ouder die een full-time job moet combineren met pre-teaching. Mensen die maandenlang in isolatie geleefd hebben. Of mensen die ervoor hebben gezorgd dat alle primaire behoeften en zorg gewoon beschikbaar bleven, zoals winkelbedienden, afvalophalers, zorgverleners en vrijwilligers.