Colgate en Optimistenbond brengen mensen aan het lachen

Dit jaar wil mondhygiënespecialist Colgate meer dan ooit tevoren een duidelijk signaal geven. Met haar nieuwe equity-campagne wil het merk dagelijks optimisme stimuleren om zo tot een positievere wereld te komen. Iets wat we in deze tijden goed kunnen gebruiken.
De glimlach is altijd al onderdeel geweest van het Colgate-DNA en in 2021 wordt de glimlach belangrijker dan ooit in de communicatie van het merk. Want om het pessimisme in de maatschappij te bestrijden, is er één ding wat we allemaal bezitten, en in kunnen zetten voor meer optimisme: de glimlach.
In haar nieuwe ‘Courageous Smile’-campagne zet Colgate de glimlach centraal en toont ze hoe een dappere glimlach het ultieme wapen is om vooroordelen en tegenspoed te bestrijden. Colgate wil mensen de kracht geven om de held van hun eigen leven te worden en hun glimlach te gebruiken als de sleutel voor het benaderen van anderen in alle omstandigheden. De nationale campagne omvat een televisiespot, digitale-en influencercampagne en een manifest dat mensen online kunnen raadplegen via de website.
Naast deze nieuwe campagne, die op maandag 26 oktober van start ging, wil Colgate nog verder
gaan door deze golf van optimisme bij haar werknemers en consumenten verder aan te wakkeren, eerst lokaal, dan regionaal en vervolgens internationaal. In België heeft Colgate als eerste stap de krachten gebundeld met de Optimistenbond, de Belgische tak van de internationale vereniging Optimists without Borders.
“Colgate-Palmolive heeft met de keuze voor een Courageous Smile de kern geraakt van wat Optimisten Zonder Grenzen in gang wil zetten: vertrouwen, verantwoordelijkheid, oplossingsgerichtheid en constructieve actie. Waarden die ons bewustzijn richten op wat mogelijk is met verenigde
krachten in plaats van bij de pakken te blijven zitten,” legt Katharina Müllen, erevoorzitter van de Optimistenbond van het Koninkrijk België, uit. “Het is verfrissend en bemoedigend een bedrijf deze constructieve mindset te zien omarmen als een natuurlijke voortzetting van zijn eigen geschiedenis en als bijdrage aan ieder individu binnen en buiten het bedrijf. Niet alleen in woorden maar vooral in daden die
leiden tot duurzaam gebruik van materialen, educatie van kinderen en jongeren en van aandacht voor gezondheid, hygiëne en preventie.”
https://www.youtube.com/watch?v=TokMB6QZ2a0&feature=emb_logo
Credits
Adverteerder: Colgate
Reclamebureau: REDFUSE
Creatief directeur: Manir Fadel
Creatieve bestuurders: Vitor Menezes et Ricardo Barra Lima
Redacteur: Ricardo Barra
Artistiek directeur: Vitor Menezes
Algemeen directeur: Peter Harrison
Hoofd klantenservice: Bruno Toporovschi
Chief Strategy Officer: Elizabeth Foord
Chief Operating Officer: Louise Kirk
TV-producenten: Barbara Safarova, Sara Woodcock
Regisseurs: Maxi Blanco/ Landia
Geluidstechnici: Paul Seymour /Big Foote
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]