Colruyt: lage prijzen en lage energie

Colruyt Group is dit jaar gestart met al zijn oudere winkelpanden te renoveren tot lage-energiewinkels. Over een periode van 12 jaar worden 234 winkels energiebesparend gerenoveerd. De renovatiegolf is een nieuwe stap om winkels zonder fossiele brandstoffen te creëren en innoverende duurzame technieken te introduceren. Dankzij deze investering van zo’n 75 miljoen euro verkleint Colruyt Group zijn CO2-uitstoot tegen 2029 met maar liefst 4 % en creëert het een hefboomeffect op lange termijn ten voordele van de klimaatopwarming.
Het streefdoel is om per jaar gemiddeld 20 winkels aan te pakken. De eerste gerenoveerde Colruyt-winkels openen woensdag de deuren in Knokke en Marcinelle. "Energiebesparend renoveren houdt in dat we elke winkel, ouder dan 10 jaar, waarvan we eigenaar zijn bij-isoleren, luchtdichter afwerken en de technieken herzien waar nodig," zegt Koen Baetens, directeur van de technische dienst van Colruyt Group. "Dankzij deze investering zal de CO2-uitstoot van heel de groep met maar liefst 4 % zakken. Dat komt overeen met wat 1.975 gezinswoningen jaarlijks voor hun verwarming uitstoten."
https://www.youtube.com/watch?v=8vwPCr7BMzM
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]