Combinaties waar u het warm van krijgt

De vraag naar duurzame oplossingen blijft groeien, ook voor het verwarmen van woningen. Sector-organisatie Informazout stelt zijn know-how en technologie open voor nieuwe duurzamere technologieën zodat het grote publiek de keuze krijgt uit een breed pallet aan betaalbare hybride oplossingen. Zo speelt mazout als energiebron een actieve rol voor gezinnen in het duurzamer maken van hun woningen. De evolutie van de technologie maakt dat stookolie zich perfect leent om te combineren met hernieuwbare energiebronnen. Voor wie oog heeft voor het milieu én zijn portefeuille is een hybride verwarmingsinstallatie op basis van mazout een slimme oplossing. Koppel daaraan de unieke band tussen de leveranciers van stookolie en hun klanten en er is duidelijk stof voor een mooi verhaal.
Dat verhaal wordt door Leo Burnett tot leven gebracht in een nieuwe campagne die duidelijk maakt dat er heel wat combinaties zijn waar men het warm van kan krijgen, maar de perfecte combinatie diegene is waar mazout gekoppeld wordt aan bijvoorbeeld zonnepanelen. Yves Van Landeghem, strategic director Leo Burnett: “Mensen kiezen vandaag steeds meer voor én/én, zo kan je bijvoorbeeld perfect gebruik maken van alle Google mogelijkheden in een Apple omgeving. Maar energiebronnen worden nog vaak als ‘enkelvoudige’ opties aangeprezen. Met Informazout willen we resoluut gaan voor een open systeem, dat klaar is voor alle opties die de toekomst brengt."
Creatief vertaalt Leo Burnett dit in online bannering, radio- en print-campagne die zowel B2C als B2B werkt. Want buiten het grote publiek gaan ook de installateurs en de leveranciers een actieve rol spelen in dit toekomstgerichte verhaal. Filip Lannoy, marketing manager Informazout Belgium: "Uit analyse van de mediaconsumptie van onze doelgroep, de stookoliegebruikers die eigenaar zijn van een woning, blijkt dat radio, internet en magazines het selectiefst zijn. Met deze verschillende mediatypes kunnen we ook andere accenten leggen in de boodschap afhankelijk van het moment in de ‘customer journey’. We weten uit onderzoek ook dat de professional (CV installateur – technieker – architect) in een kwart van de gevallen mee de keuze voor het verwarmingssysteem bepaalt, dus loopt er parallel met de grote publiekscampagne een afgeleide printcampagne in de vakbladen. Daarbij roepen we de professional op hun klanten mazout in die duurzame combinaties aan te bieden en zo het rendement van het verwarmingssysteem te maximaliseren."
De creativiteit van mensen kent geen grenzen als het op besparen aankomt, vindt Niels Schreyers, creatief directeur Leo Burnett: "Absurde situaties sporen aan om toch eens een kijkje te nemen op Informazout.be vooraleer binnenshuis tenten op te slaan, zich in kersenpitjassen te hijsen of een baardsjaal te laten groeien.”
De campagne start op 2 oktober en loopt op de nationale radiozenders, in de vakpers en later ook in bouw- en renovatie-magazines.
Credits
Brand: Informazout
Client: Willem Voets, Filip Lannoy, Vinciane Oleffe
Agency: Leo Burnett
Strategy: Yves Van Landeghem
Accounts: Vincent Fohal, Pascale Delval, Jeroen Vernelen
CD: Sophie De Plecker, Lennert Vedts, Niels Schreyers
Creatives: Damien Veys, Arnold Hovart, Yannick De Haes, Simon Detournay, Celestin Metens
Photography: Frieke Janssens
Radio Studio: Prodigious
Radio Director: Tom Garcia
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]