Come a casa & Amphion connecteren met Gen Z dankzij Casa Cameo

Crea / News

Come a casa, het vertrouwde merk voor kant-en-klare maaltijden, had een uitdaging: de perceptie bij Gen Z veranderen dat kant-en-klare maaltijden minder lekker en minder van kwaliteit zouden zijn. Tijd voor actie!

Het marketingteam van Come a casa, bestaande uit Margaux De Ridder (brand manager), Ruben Damman (marketing manager) en Cédric Lemineur (marketing & development director), besloot samen met creative agency Amphion om in te spelen op de moderne levensstijl van millennials en Gen Z. Die generatie houdt van gemak en bestelt graag en regelmatig eten online. Het antwoord? Een undercover restaurant, een "dark kitchen" in Antwerpen—dé plek voor foodies. En zo werd “Casa Cameo” geboren, een lasagneria met vijf verschillende soorten lasagne & pasta. Vers, gemakkelijk, betaalbaar en lekker!

Casa Cameo kreeg een frisse, jonge uitstraling en samen met digital media agency Ants en PR agency Yapado werd het merk exclusief online gelanceerd. Samen met een handvol relevante influencers voor Gen Z, werd er onweerstaanbare watertandende content gecreëerd. Via geotargeting bereikten ze potentiële Gen Z consumenten en moedigden ze hen aan om de lasagnes online te bestellen.

En het werkte! Vanaf de eerste week stroomden de bestellingen binnen. Dankzij partner Rebel Kitchens werden de vers gemaakte lasagnes via Deliveroo en Uber Eats bezorgd. Elke bestelling zat in een mooi gebrande Casa Cameo take-away zak, compleet met Casa Cameo stickers, servetten en een flyer met de oproep om een recensie achter te laten in ruil voor een gratis lasagne.

Het doel? Zoveel mogelijk recensies verzamelen voor de grote onthulling. Na vijf weken, 564 bestellingen en 82 recensies, onthulden we de waarheid: Casa Cameo was eigenlijk Come a casa. Influencers hielpen met de onthulling door hun vrienden te pranken, en toonden zo aan dat kant-en-klare lasagnes net zo gemakkelijk en lekker zijn als in een restaurant. Een e-mail met uitleg over de campagne werd naar alle recensenten gestuurd en veroorzaakte flink wat buzz.

"De resultaten waren fantastisch. Klanten gaven de lasagnes een gemiddelde score van 4,5 op 5, en 100 procent van de recensenten zou opnieuw bestellen. De gemiddelde leeftijd van de recensenten was 28 jaar, dus we bereikten volop de doelgroep die we beoogden. De resultaten van de campagne werden in een commercial gegoten en dankzij Mediapartner Ants via TikTok en Meta verspreid met een bereik van net geen miljoen consumenten. Ook de pers was enthousiast en plaatse veelvuldige artikels over deze activatie," klinkt het.

Samengevat, de "Casa Cameo" campagne sloot perfect aan bij de Gen Z generatie, veranderde hun percepties en stimuleerde de groei. "Deze innovatieve aanpak benadrukt dat een kritische en niet altijd even makkelijk bereikbare doelgroep, toch op een heel relevante manier bereikt kan worden met resultaat."