Het consumentenvertrouwen in de Verenigde Staten neemt toe, volgens een nieuw Nielsen-rapport. Met 18 indexpunten erbij in het derde kwartaal van dit jaar bereikt het vertrouwen de score van 119. Dit is de grootste kwartaalstijging in de tienjarige geschiedenis van de Nielsen Global Survey of Consumer Confidence and Spending Intentions. En Europa? Ook wij zitten in een opwaartse beweging. In 21 van de 32 gevolgde landen was er een stijging en dat resulteert in een gezamenlijke score van 81. En dat is het hoogste niveau sinds 2008.
Deze index houdt rekening met lokale tewerkstellingsperspectieven, persoonlijke financiën en plannen voor uitgaven op korte termijn. Bij het verzamelen van de gegevens zijn meer dan 30.000 respondenten (met internettoegang) betrokken in 61 landen. "In Europa zien we een gemengd vertrouwen," zegt Louise Kelly, senior vice president van Nielsen. "Dat komt door de variatie in economische voorwaarden. Er is een sterker vertrouwen in Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk door betere perspectieven op de jobmarkt, terwijl het vertrouwen in Rusland lijdt onder een nakende economische achteruitgang."
In Europa steeg het vertrouwen het grootst in Polen en Portugal. Ook Duitsland steeg, maar minder hard, Frankrijk bleef stabiel. Vreemd genoeg daalde het vertrouwen in meerdere Noord-Europese landen, met name Finland (-4 indexpunten) Denemarken (-3), Noorwegen (-1) en Zweden (-1).
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]