Content Marketing World - Your men in Washington zijn er klaar voor

Deze week staat in Washington Content Marketing World op de agenda, dé place to be voor contentmarketeers. Twee Belgen brengen exclusief voor PUB de hele week verslag uit. Bart Lombaerts, Head of Content van SPYKE, bijt de spits af en neemt u mee naar wat hem – en u als lezer – te wachten staat.
Wat de Oscars zijn voor de filmindustrie, Batibouw voor al wie (ver)bouwt en de Cannes Lions voor de reclamesector, dat is Content Marketing World voor wie in contentmarketing actief is.
Althans, dat heb ik van horen zeggen en van de interviews die ik al deed met mensen die het meemaakten. Ik was er eerder nooit geraakt.
Het event is intussen aan z’n tiende jaargang toe en maakt een grote switch. Het verhuist immers van Cleveland, thuishaven van oprichter Joe Pulizzi, naar de grote stad, Washington D.C..
En groot in de States wil ook zeggen… echt groot. Tijdens het congres staan maar liefst 236 sprekers op het podium. Enkele duizenden deelnemers worden verwacht.
Overdonderd is dan ook het gevoel dat ik denk te hebben wanneer ik het congrescentrum binnenstap. Maar natuurlijk ben ik vooral benieuwd naar wat de sprekers me gaan bijleren. Content marketing staat in de States immers 2 à 3 jaar voor op ons land. Daar de juiste zaken meepikken, de vertaalslag maken naar België en nog even geduld hebben, lijkt met het juiste recept.
Mijn gok over de topics die het meest aan bod zullen komen? AI, AI en AI. De hype van het moment kan natuurlijk niet ontbreken. Dat blijkt duidelijk uit de titels van de presentaties die ik online al terugvond. Benieuwd wie erin slaagt om de technische kant naadloos te verweven met menselijke creativiteit.
Wat ik dan weer voorlopig voel ontbreken in het programma is de rol die content marketing in duurzaamheidscommunicatie kan spelen. Hopelijk krijg ik ongelijk.
Benieuwd in ieder geval om het congresgebouw binnen te stappen en samen met Koen onze bedenkingen met u te delen. In een volgend stuk live vanuit Washington.
In PUBNews van morgen, 26 september, vertelt Koen Denolf, Content Strategist en Managing Partner van The Fat Lady, over zijn verwachting van Content Marketing World 2023.
Goed onthouden, Koen?
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]