Contentbureau breidt uit naar België

Budgets / News / People

Koen LouageContentbureau, het contentlabel van LVT Group, heeft nu ook een vestiging in België. Met Koen Louage als eerste Belgische contentmarketingspecialist in het kantoor van LVTPR België groeit het team van Contentbureau naar elf fulltime contentprofessionals. Daarmee geeft Contentbureau gehoor aan de steeds toenemende vraag naar contentmarketing op de Belgische markt.

Els Lissenberg, teamleader Contentbureau: “Contentbureau is sinds zijn oprichting eind 2013 gegroeid van vijf naar elf consultants. We creëren niet alleen teksten als persberichten, columns en whitepapers, maar faciliteren klanten ook in een complete contentmarketingstrategie. En dat voor een verscheidenheid aan klanten, van IT-reuzen tot creatieve start-ups. Omdat de LVT Group, waar Contentbureau onderdeel van is, altijd een sterke focus heeft gehad op de gehele Benelux, was de start van een Belgische vestiging van Contentbureau met Koen een logische stap.”

“Tot voor kort verzorgden onze consultants alle mogelijke tekstopdrachten samen met Contentbureau in Nederland,” vertelt Karolien Hessels, managing director LVT Group België. “In de laatste twee jaar is LVTPR op de Belgische markt hard gegroeid. Bovendien hebben wij steeds meer Vlaamse contentmarketing-opdrachten. De tijd is dus echt rijp voor een vestiging van Contentbureau in België. Met Koen hebben we daarmee een eerste goede stap gezet.”

Na zijn masteropleiding Journalistiek aan Lessius Antwerpen startte Koen Louage als freelance journalist bij De Persgroep en als copywriter & community manager bij het Gentse online communicatiebureau Contactpunt. Nadien vervolgde hij zijn carrière als copywriter bij Colruyt Group, waar hij zich 3,5 jaar toespitste op fast moving consumer goods en (online) marketingcommunicatie.