Contentmarketing: betere prestaties dankzij AHT-lus

Leverde een eerste contentcampagne niet de verhoopte resultaten op? In dit artikel leest u hoe u toch in uw opzet kunt slagen dankzij de AHT-lus.
Marketingverantwoordelijken die een eerste contentcampagne willen lanceren, beschikken doorgaans over onvoldoende informatie om onmiddellijk optimale resultaten te behalen. Betere prestaties vereisen bijgevolg de nodige aanpassingen. In de wereld van de content marketing – waar maar weinig zekerheden bestaan – is het van cruciaal belang om uit een mislukking de nodige lessen te trekken.
Net als bij een spelletje poker hebben marketeers bij de start van een campagne geen controle over wat ze toebedeeld krijgen. Ofwel krijgen ze goede kaarten, ofwel krijgen ze slechte. Pas wanneer het spel vordert, ruimt puur geluk plaats voor doordachte, controleerbare en beheersbare elementen.
Dankzij de AHT-lus – analyse, hypothese, test – kunnen campagnes meer inkomsten opleveren, door:
- de doelgroepen en winstgevende segmenten te identificeren
- campagnes op te starten die tot conversie leiden
- de conversieresultaten te vermenigvuldigen en te optimaliseren
Veronderstellingen testen en analyseren
Concreet gaat het om een proces dat zich steeds opnieuw herhaalt. Bij de aanvang van de campagne – wanneer er nog niet genoeg informatie beschikbaar is om het succes ervan te garanderen – worden alle veronderstellingen aan een test onderworpen.
Vervolgens worden de resultaten van elke test geanalyseerd met behulp van twee KPI’s die moeten worden geoptimaliseerd.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]