Corona Direct verklaart het motorseizoen voor geopend, met een weide vol dansende koeien. Want met de nieuwe Kilometerverzekering voor motors is het extra genieten voor de motorrijders die hun tweewieler nu pas van stal halen na een lange winter. Want niet gereden, is geld terug.
De weidedans is ondertussen een bekend fenomeen in de lage landen. De koeien worden, na een hele winter op stal, losgelaten op het verse gras in de wei. Hun geluk kan niet op. Ze springen en huppelen er op los. Het levert beelden op waar iedereen vrolijk van wordt. Paul Wauters, creative director Accenture Interactive: “Toen we de filmpjes van de koeien zagen, had iedereen een glimlach op zijn gezicht. Dat gevoel van lentekriebels en totaal geluk moet heel herkenbaar zijn voor motorrijders, dachten we. Na een hele winter wachten, kunnen ze weer met hun haar in de wind nieuw terrein verkennen. Die sensatie van vrijheid willen we gebruiken om motorrijders aan te spreken.”
De Kilometerverzekering van Corona Direct was al een succesformule voor auto’s. Meer dan 200.000 klanten betalen enkel de kilometers die ze rijden. Dus blijft je auto of motor het ene jaar wat langer of meer in de garage staan dan verwacht, dan krijg je een stuk van je premie terug. Vorig jaar betaalde Corona Direct zo meer dan 2,4 miljoen euro terug aan hun klanten. Karel Byloos, head of Marketing & Communication Corona Direct: “70% van de motorrijders rijden minder dan 4000 kilometer per jaar. Daarom bieden we de Kilometerverzekering nu ook aan voor motors. Op deze manier kunnen onze klanten besparen op hun auto- én motorverzekering wanneer ze minder rijden. Want niet gereden, is geld terug.”
De weidedans vindt plaats tussen half maart en half april, afhankelijk van het weer. Accenture Interactive vond nog een Belgische boer waar de koeien nog op stal stonden en had het geluk om een motorrijder te kunnen casten die helemaal los kon gaan tussen de dansende koeien. Het leverde hilarische beelden op die elke motorrijder goesting doet krijgen om zijn motor uit de garage te halen. De campagne loopt vanaf 25 april op alle beschikbare digitale kanalen en op nationale radio.
Credits
Client: Corona Direct
Client contacts: Karel Byloos, Caroline Stevens
Agency: Accenture Interactive
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creatives: Ramin Afshar, Danny Vissers, Eric Maerschalck
Account Team: Virginie Hayet, Carlota Schuermans en Jonas Moors
Strategy: Christ’l De Jonghe
Digital strategy team: Yann Balbaert, Simon Vanrykel
Designers: Sven Verfaille, Louis Desmet
Film production: ADULT
Executive Producer: Tatiana Pierre
Director: René Nuijens
DOP: Dries Delputte
Illustration & Animation Production: De Kwekerij
Creative/AD: Barbara Vandekonijnen
Illustration/Motion Design: Robbert Roos, Reyes Alvarez
Sound Production:Het Geluidshuis
Production & Casting: Christel Gysemberg
Audio regie: Koen Brandt & Leen Renders
Audio techniek: Ollivier Marga
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]