Ogilvy Social.Lab Brussel heeft het nieuwe merkplatform van Côte d'Or onthuld: 'De Kracht van Karakter'. De equity-campagne, die begin juli van start ging, is een cruciaal moment voor Côte d'Or binnen Mondelēz. De campagne is naar eigen zeggen een perfecte mix van smaak en emoties en moet de positie van Côte d'Or versterken als iconisch, onderscheidend merk in de chocoladecategorie.
De campagne viert de status van Côte d'Or als het chocolademerk geliefd door alle Belgen, diepgeworteld in ons nationale erfgoed. De iconische beelden van de olifant en de savanne worden nieuw leven ingeblazen, waarbij traditie en moderne relevantie in elkaar overvloeien.
"De ‘Kracht van Karakter’-campagne getuigt van een ongelooflijke samenwerking en een diepgaand strategisch proces dat ik nog nooit eerder in mijn carrière heb meegemaakt. Er werd een uitgebreid marktcategorieonderzoek uitgevoerd, gevolgd door interviews met stakeholders, consumentenonderzoek en face-2-face interviews in België, Frankrijk en Nederland. Een sterk strategisch territorium kreeg vorm in samenwerking met het Côte d’Or team en het creatieve team bij elke stap. Consumentenverkennend onderzoek werd vervolgens uitgevoerd om inzichten te bevestigen en te begrijpen welke impact het bij onze doelgroepen had, zowel consumenten als niet-consumenten. Deze uitgebreide aanpak heeft geresulteerd in een zeer grondige strategie, die een solide basis biedt voor innovatieve communicatie in de toekomst," zegt Julie Frederickx, strategy director bij Ogilvy Social.Lab.
De ethos van Côte d'Or, ‘De Kracht van Karakter’, omvat een reis die begon met de gedurfde tocht van Charles Neuhaus naar de Goudkust op zoek naar de meest intense en aromatische cacaoboon. "De slagzin vertegenwoordigt het verlaten van je comfortzone, de overtuiging hebben om verder te gaan dan wat je reeds kent, en moedig nieuwe paden te betreden ondanks dat kwetsbare gevoel. Het gaat niet alleen om veerkracht; het gaat over authenticiteit, gesymboliseerd door de majestueuze Afrikaanse olifant van ons merk. Elke keer dat je geniet van Côte d'Or chocolade, met zijn onmiskenbare karakter en smaak, geniet je niet alleen van een moment van intense, allesomvattende plezier - je aanvaardt een uitnodiging om je innerlijke kracht te omarmen en je eigen karakter te laten schitteren."
Deze transformerende campagne is het resultaat van een creatieve alliantie tussen Ogilvy Social.Lab, Ogilvy Parijs en Hogarth. Samen hebben ze een divers scala aan deliverables gemaakt, waaronder meeslepende tv-spots, gepersonaliseerde digitale en sociale assets en een opvallende key visual.
Credits:
Ogilvy Social.Lab
- Accounts: Ann Deneckere, Oceane Finné, Louise Lechat, An Vande Velde, Martin Debord
- Creatives: Hélène Boudin, Benjamin Bregeault, Vincent Lesne
- Strategy: Julie Frederickx, Emmanuel Van Den Brûle, Jakub Hodbod, Kristel Vandervliet, Hannah Wren, Brian McCarter
- Media: Publicis – Spark
- PR: Quentin Glodé
- Production: Tobiasz Barthold, Blue Paris, Bioscope, Bites, Hogarth Paris
Client
- Caroline Baume, Joni De Bleser, Nathalie Brugel, Anne Galavielle , Aurore Dutot, Godert van den Heuvel, Petar Sogindolski, Caroline Tavernier
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]